Inlägg från: Satsumas FL |Visa alla inlägg
  • Satsumas FL

Fallet Louise

Jag hoppar in här och slänger lite med min ilska för vet i sjutton vad jag skall göra av den...

Men vi kan inte ge några svar pga sekretssen...
    Men jag kan inte ge någon svar för jag har inte tagit del av dom handlingarna...

Hur skulle du reagerat om det var ditt barn?

Jag kan inte ge något svar på det för jag vet ju som sagt inte vad som verkligen har hänt och inte....

• Satsumas FL

en glad: Oavsett om det du säger skulle vara sanning så betyder det inte att man kan bemöta människor på det sättet som socialtjänsten bemött allmänheten och framför allt vetlanda invånarnas frågor. De gav inte en ett enda svar på en enda fråga!!

Jag personligen uppfattade deras möte med vetlandaborna och i direkt sändning som känslokallt!

Inte nog med det sedan går det ut i direkt sändning som yrkesutövande socionomer och påstår att socionomernas position inte skulle vara professionell nog!? De drar en generell slutsats om att utbildningen m.m är alldeles för dålig eller ja att socionomer generellt inte kommit så lång i sin professionalisering!!(i vetlanda där man till och med anställt människor som inte är utbildade!)  Man vill ju bara gråta.

Bara för att man gjort ett misstag i kommunen så försöker man generellt skylla på yrkeskategorin i hela landet. Dåligt, enligt mig.

De kunde ha sagt något, de kunde iaf. ursäktat situationen , de hade vetlandaborna och hela svenska folket framför sig. För oavsett vad utredningen visar, var det i höstas som Vetlanda kommun fick reda på situationen. Men först för 2veckor sedan programmet visades och de verkligen beslutade sig för att ta reda på vad som skett.

Svar på tråden Fallet Louise