när räknas man som ett etablerat par?
Jag har ett litet problem som jag skulle vilja ha lite råd i.
Det är så att min svärfar snart fyller jämnt, och då ska han ha kalas. De ska då bjuda mina föräldrar och det är ju kul.
Men nu är det så att min syster (som bor hemma) bjöd mina svärföräldrar på sin 20 års fest i helgen.
Så nu vill ju dom bjuda henne oxå, men de funderade på att inte bjuda hennes pojkvän, när jag berättade detta för min syrra så blev hon väldigt frågande.
De har varit tillsammans lika länge som jag och min pojkvän, det vill säga snart 4 år, och min svärföräldrar har träffat honom när jag och min sambo firat födelsedagar osv. och de har många gånger sagt att dom tycker att hennes pojkvän är så trevlig.
så det är ju inte så att de precis blivit tillsammans och att de aldrig träffat honom för då hadde jag förstått .
Nu till frågan, jag funderar över att fråga min svärmor hur de kom fram till att bjudan min syrra men inte hennes pojkvän.
Eller tycker ni att jag helt enkelt ska låta hela saken bero.
Jag har blivit lite samma behandlad i ett annat förhållande när jag var i min syrras ålder och jag vet hur ledsen jag blev. Men jag vill ju inte tvinga dom att bjuda honom om dom nu verkligen inte vill . vad tycker ni?
När räknas man egentligen som ett etablerat par?
Är det när man bor ihop eller när man gift sej eller vad?