Inlägg från: Sommarkatten |Visa alla inlägg
  • Sommarkatten

Testat Feliway? Hjälp mig!

Hej!

Är det någon här som testat Feliway på katter som kissar och bajsar inne? Hur har det fungerat för er?

Är det sant att man måste ha flera stycken doftavgivare om man har större än 50-70 kvadrat för det fungerar inte annars?

Kan ju tillägga att det är en hankatt och att han är kastrerad. Han har tre kastrerade kompisar och vi leker massor med dom alla. Har testat ALLT nu känns det som. Det är inget fysiskt fel vad vi vet för han går på lådorna när det passar honom, typ 50-75% av gångerna går han på lådan.

Berätta! Vi kan inte ha kvar våran älskade bajs/kiss-nisse om detta fortsätter!

• Svar på tråden Testat Feliway? Hjälp mig!
  • Sommarkatten

Tate: vi har ungefär 85 kvadrat inomhus, varav ca 5-6 är balkong. Det stora badrunnet är ca 6 kvadrat och det lilla är kanske 3. Vi har alltid de dörrarna stängda. Tror du att det då kan räcka med en så länge? Har tyvärr inte så mycket pengar till flera stycken just nu

• Sommarkatten

HellviHumle: snälla håll dig till ämnet, jag vill inte ha en sån diskussion i min tråd tack

Tacksam för fler svar om Feliway! Säkert jättemånga som orkar svara vid den här tiden, jag vet

• Sommarkatten

Indorina: Vad glad jag blir när jag läser ditt svar!

Idag köpte vi Feliway spray och sprejade i köket (där han ALLTID gör utanför) så vi ska se om den hjälper. Om någon vecka ska vi köpa den man sätter i uttaget, den var så dyr och vi är lite fattiga just nu. Den verkar bättre och enklare, men dyr som sagt. Men vad gör man inte för sina älsklingar

• Sommarkatten

Indorina: Hmm ja det kanske du har rätt i. Våra ska snart få bara på balkongen, när vi nätat in den. Men det är väl kanske inte riktigt samma sak ändå
    Men avliva honom kan vi absolut inte tänka oss, då lever vi hellre med hans problem tills han dör pga av ålder. Men sälja honom till någon som kan gå med honom i koppel i naturen låter som ett bra förslag. Men först ska vi bespruta lägenheten me Feliway ett par månader och hoppas på att allt löser sig

Mer svar!

• Sommarkatten

Har sprayat feliway i två dagar nu och hittils inget kiss eller bajs utanför

• Sommarkatten

MrsDream: Vad bra att det funkat för er!

Jag tror det verkar fungera hyfsat för oss oxå faktiskt. Fram tills igår hade han inte gjort utanför en endaste gång
    men igår gjorde han det. Men det var för att vi flyttat hans favoritlåda till ett annat ställe och då bajsade han där lådan brukade stå. Dumt gjort av oss! Men efter att vi ställt tillbaka den har han bara gjort på lådan

Svar på tråden Testat Feliway? Hjälp mig!