Inlägg från: Indorina |Visa alla inlägg
  • Indorina

Testat Feliway? Hjälp mig!

Vi har haft massa kiss-och bajsproblem med våra 2 syskonkatter. Har haft Feliway i ca 4 månader och tycker det hjälper. De jamar mindre, är mer rofyllda och har nästan helt slutat att kissa inne (bajsar inte inne längre alls). Bara vår hane som kissar vid ytterdörren ibland när han inte får gå ut (de är utekatter till viss del, men bara om vi är hemma...på morgonen när vi ska iväg måste de stanna inne och då blir de ledsna...). Sätt feliway i ett eluttag i det rummet katterna spenderar mest tid och vädra inte för mkt. För oss hjälpte Feliway efter några dagar och jag rekommenderar verkligen att prova för vi försökte också allt innan! Lycka till!

• Indorina

Sommarkatten: För överigt tror jag att kissproblematik är ett problem bara lägenhetskatter får...eller katter som inte har fri utgång. Vi bor i lägenhet och hur jobbiga katterna än ha varit här hemma blir de som förbytta när jag tar med dem till mina föräldrar på landet. Inte ett mjao, inte en droppe kiss på fel ställe. Om inte Feliway funkar och ni inte kan ha kvar er katt så tycker jag ni ska försöka hitta ett nytt hem till honom där han kan gå in och ut som han vill istället för att avliva honom...(om det nu är så att ni bor i lägenhet nu alltså).

• Indorina

Hoppas det funkar!!! Har i perioder också nästan funderat på att ge bort de små, men sen är de så fina när de är lugna så man står ut med ganska mkt! Just nu är det jobbigt för min hona löper och är helgalen och mot det hjälper inte feliway...fast hon kissar iaf inte! Problemet är som du sa att det är så j*****a dyrt! Ibland har vi haft en paus emellan när vi inte haft råd att köpa och då blir de oroliga och kissar igen:( Men om man har feliway konstant under en lång tid kanske de vänjer sig att bara gå i lådan-det är vad jag hoppas på iaf!

• Indorina

Spacebeare+Tate: Ok, då är min teori omkullkastad...Mina katter började iaf kissandet efter att de fått smak på att gå ut och kissar när de inte får det (vi bor som sagt i lägenhet och kan inte släppa dem utan tillsyn). Innan vi hade Feliway kissade de i sängen VARJE dag, men nu händer det sällan fast hanen kissar ibland vid ytterdörren när han är riktigt orolig och ledsen. Fast katter kissar nog av olika anledningar. Fast nån slags protest måste det ju vara. Har alltid haft katt men så långe jag bodde i hus var det aldrig några problem med någon katt så jag blev lite chockad hur jobbigt det faktiskt är att ha två små missar i en lägenhet! Det är som att ha barn (skulle jag tro)!

Svar på tråden Testat Feliway? Hjälp mig!