Inlägg från: tahira |Visa alla inlägg
  • tahira

är kaxig nåt negativt eller positivt?

sannispannisen skrev 2007-04-24 23:51:55 följande:
    tahiras önskemål!jag tycker oftast det är neativt
    Tack sannispannisen .

Det verkar hittills som jag får tänka till en extra gång innan jag refererar till någon som kaxig .

Jag har alltid sett det som positivt
    If you can't be good, be careful
  • tahira

Men vaddå? Jag brukar ofta kalla mig själv kaxig om jag ska typ "beskriva mig med tre ord". Typ att man står upp för vad man tycker, tar för sig.. stolt liksom

• tahira
    Lobos mágicos skrev 2007-04-24 23:59:03 följande:
    Jag tycker oftast det är positivt att vara lite kaxig. Men går det till överdrift så blir det snarare korkat...
    Fast alla personlighetsdrag som går till överdrift blir ju störigt
  • tahira
    sannispannisen skrev 2007-04-24 23:59:58 följande:
    hiih vad gullig
    Vad var gulligt?
  • tahira

Men som i omröstningen om dialekter. Där röstade jag på "kaxigt" ang. sthlm-dialekten och jag menade helt och hålet positivt! Där är det ju helt taget ur sitt sammanhang..

• tahira
    sannispannisen skrev 2007-04-25 00:02:03 följande:
    tahira att du brukade kalla dig själv för kaxig
    Varför är det gulligt?
  • tahira
    tahira skrev 2007-04-25 00:02:08 följande:
    ... helt och hålet positivt!...
    hållet
  • tahira
    Bekali skrev 2007-04-25 00:03:29 följande:
    det är bra att vara kaxig, för jag ser inte en otrevlig person som kaxig bara korkad... kaxig ser jag som att man har kött på benen, en inre styrka att ingen ska komma här o köra över en... utan att man har styrkan, modet att våga säga ifrån och det ser jag som något positivt.Jag är kaxig, jag vågar säga ifrån tom till min chef... men jag är lugn jag är sansad jag brusar inte upp jag är snäll inte kaxig på ett otrevligt sätt utan mer saklig och visar att jag har en inre styrka.Jag vågar mer än folk tror om mej, folk underskattar mej, dem tror inte jag skulle säga ifrån på det sättet som jag faktiskt vågar göra.... jag drar mej inte för nåt. men pga att jag är så lugn snäll och mjuk i mitt sätt att vara så tror folk inte att kaxig kan man vara genom att gå andra vägar när det gäller sak, kunskap är kaxigt och bli underskattad det tycker jag är extremt roligt... att vara strategisk är faktiskt oxå en kaxighet, att stå och mucka med fle personer tycker jag inte är kaxigt bara korkat =)
    Det är precis vad jag menar med kaxigt!
Svar på tråden är kaxig nåt negativt eller positivt?