• en grönsak

Jobba som telefonförsäljare

Är det nån som jobbar som tel försäljare?
    Har hört att det inte ska vara så svårt att få jobb som det.

Bara lite nyfiken
    vad finns det för fördelar och nackdelar med att jobba som tel försäljare? hur mycket tjänar ni?
    Jobbar man hemifrån?

• Svar på tråden Jobba som telefonförsäljare
  • en grönsak

Allvarligt,är det ingen som jobbar som tel försäljare som vill berätta?

• principisessan

jag fast inte hem till privatpersoner utan säljer microsoft avtal till företag.
    så lite annat ändå, men har jobbat på ett callcenter som hade sån föräljning också.
    Det är inte så vansinnigt bra lön, oftast rätt så låg grundlön och så provision.. provisionen brukar inte vara så vansinnigt hög heller.
    Väldigt stressigt och eftersom allt man gör går att mäta, samtalstid, samtal per dag osv så har man ofta rätt höga krav på sig.
    I regel jobbar man nog på callcenter men det finns säkert undantag då fok jobbar hemifrån.

Men som sagt, detta är mest vad jag hört av andra på det företaget jag jobbade på, eftersom jag jobbade mot företag hade jag andra krav på mig och annan lön.

• Eifos

Jag har inte jobbat med det själv men en vän har gjort det. Hon jobbade inte hemifrån och folk hon ringde till var oftast mycket otrevliga om de inte rent av la på luren. Hon stod ut i tre veckor innan hon slutade!

• LostInLiam

Jag arbetade som telefonförsäljare i 6 månader, och det var det riktigt traditionella sitta på ett callcenter och sälja telefonabbonemang, barnserietidningar och naturhälsoprodukter

Och jag tycker det var en väldigt lärorik period!
    Jag hade faktiskt kul på jobbet och gillade att verkligen att prata i telefon.

Men jag tyckte att arbetsdagen sträckte sig någon timme eller två för långt på dagen för att passa in i mitt småbarnsliv, dessutom så sög lönen även om man gjorde bra ifrån sig, och att sitta och ha press på sig för någon bonusgräns en fredag eftermiddag efter oändliga nätter med växande bebiständer var inget som funkade i längden.

Men jag har haft nytta av det jobbet i mitt CV senare...

Svar på tråden Jobba som telefonförsäljare