• Sweetie82

Kan man skaffa Nix-spärr till mobil??

..å hur gör man det isf?? Funkar inte att ringa det numret man ringer för att skaffa spärr till fast telefon.

Tacksam för svar!!!

• Svar på tråden Kan man skaffa Nix-spärr till mobil??
  • Sweetie82

Pikkuenkeli: Oki.. synd.. för nu har försäljarna börjat ringa på mobilen också *irriterande* Men tack för ditt svar!! Antar förresten att du är finsk med tanke på namnet.. min mamma är finsk så jag förstår finska 

• Pikku Enkeli

Jo, jag vet att de har börjat ringa på mobilerna. När det blivit ett större problem kommer NIX att kunna finnas till mobiler också, de vet bara inte när.

Nä, jag är faktiskt inte finsk. Min sambo har föräldrar födda i Finland däremot.

[[Winners never quit. Quitters never win.]]
  • Sweetie82

Hihi.. oki.. trodde det va du som va finsk eftersom du hade valt ett finsk nick här men då förstår jag

Ja, usch för dessa jobbiga telefonförsäljare!!

• Taffer

Hålelr, med, telefonförsäljare é sjuukt jobbiga! Specieltl när dom ringer 5-6 gånger samma dag (samma numemr) för man inte svarar (svarar inte på okända nummer här hemma, é aldrig till mej ändå så )

• Leeanlej

ähum...med risk för utskällning så erkänner jag. Jag är telefonförsäljare.
    Tycker iofs att det är konstigt att de ringer på era mobilnr om ni inte sjlva lämnat ut dem. De enda vi ringer till på mobilnr är sådana som anmält att de inte har annat nr.

• Pikku Enkeli

Har man företag så kan de ringa på mobilen.

[[Winners never quit. Quitters never win.]]
  • Sweetie82
    Leeanlej: Jag tänker iaf inte skälla ut dig Du har juh inte ringt mig Hehe..  nej men det finns juh olika sorters tel.försäljare. En del försöker bara övertala en å man får inte en syl i vädret, därför svarar jag aldrig på okända nummer varken på mob eller hemma (men snart kan jag svara hemma eftersom vi nyligen skaffat Nix) Sen finns det juh trevliga säljare också. Hur som helst blir det jobbigt när det ringer säljare från ca 4-5 olika ställen per dag oavsett om de är trevliga eller inte. Detta på hemtelen då, men nu har mitt mobilnummer också nått vissa försäljare. Nån från nåt telemarketing företag har ringt mig i ett halvårstid nästan varje dag å jag svarar aldrig. Varför fortsätter man ringa å ringa när man ändå aldrig svarar?
  • Sweetie82
    Pikkuenkeli: jag har varken företag eller har gett ut mitt mobilnummer nånstans. De kan ringa ändå. Som tur är har det bara ringt från 2 olika företag hittills på min mob.
  • Taffer

Från 4-5 olika ställen é väl en sak, men 4-5 gånger från samma ställe SAMMA dag D tycker jag nästan é värre på nått sätt Eller, drygare.

• Sweetie82

Taffer: Jo, det är klart, men man vill juh inte skynda till telen i onödan varje gång det ringer å så är det försäljare varje gång. Så trött på det nu!! Men visst, om de ringer 4-5 gånger från samma ställe fast man svarat innan så är det nog jobbigare.

• Leeanlej

sweetie82
    De ringer tills man svarar eftersom det är olika personer som ringer varje gång. det syns inte hus många gånger vi har ringt(inte på våra datorer iaf) O då kanske det är första gången vi ringer eller 57e..ingen aning. Mitt råd är att vara trevlig men säga att jag är inte intresserad, visst försöker man förklara vad det handlar om, innan ni hinner slänga på luren så ni vet vad det är ni tackar nej till(det kan ju vara the chance of a lifetime för er)men då tar man bort er ur dialern iaf.

Svar på tråden Kan man skaffa Nix-spärr till mobil??