Inlägg från: IlsaBlackWidow |Visa alla inlägg
  • IlsaBlackWidow

Utrycket "Black Trash"...

Jo det där tog jag upp i en tråd om ämnet WT... men ingen tog mig på allvar.

Precis som du skriver så menar ju uttrycket WT att det finns några vita skräpmänniskor medan alla svart är skräp så de behöver ingen etikett.

Varför ens säga en färg före slödder?

• IlsaBlackWidow

Momsie - Finns det ej svarta missbrukare i bottenskrapet?

• IlsaBlackWidow

Är man inte "trash" om man "bara" drogar menar du?

• IlsaBlackWidow

Fortfarande ger utrycket tydliga signaler om att svarta är alla trash men vitt slödder är en liten grupp så de måste ha en egen benämning.

• IlsaBlackWidow

"Det är väl inte så konstigt om det även finns öknamn på en vit underklass när den svarta och övriga etniska grupper har sina öknamn??"

Så för att en grupp har öknamn så blir klimatet bättre av att ge andra öknamn?
    För övrigt om du menar ordet "nigger" så gäller dte ju alla i gruppen, inte som WT som syftar på endast de som är på botten i en grupp.

• IlsaBlackWidow

Fast jag diskuterar inte USA nu utan jag diskuterar hur begreppet låter om man tolkar det. Precis som det framgår i ts.

• IlsaBlackWidow

Momsie - "IlsaBlackWidow, uttrycket ÄR amerikanskt och härstammar från USA."

No shit!!

Än en gång: Jag diskuterar hur begreppet låter och hur jag med flera tolkar det, inte hur jenkarna tolkar det.
    Antagligen så tolkar de precis som ts och jag eftersom svarta inte haft särskilt hög status där och "dåliga vita" behöver en egen benämning för resten är "bra".

• IlsaBlackWidow

Varför ska man börja med något nedsättande momsie?
    Du verkar ju anse att det är ok att kalla vissa "trash" för att andra har andra skällsord.
    God logik.

Haha ja du är ju på en hög nivå... i din egen egobubbla.

Svar på tråden Utrycket "Black Trash"...