Utrycket "Black Trash"...
Bride: jag har också funderat över det rasistiska i uttrycket WT. Därför använder jag det inte. Jag vet inte om du kommer lyckas vinna tillbaka ordet, speciellt inte om du bara är "fejk-trash".
Bride: jag har också funderat över det rasistiska i uttrycket WT. Därför använder jag det inte. Jag vet inte om du kommer lyckas vinna tillbaka ordet, speciellt inte om du bara är "fejk-trash".
Vad kännetecknar egentligen en person som är WT i Sverige, idag? Vi bor ju inte i husvagnar som man kan göra i USA (fast det är väl snarare trailer trash). Okej, vi skall inte använda det uttrycket, men om man leker med det?
Försöker mig på en lista (mycket fördomsfull, naturligtvis):
- jobbar inte
- röker
- är fördomsfull gentemot alla som inte är som man själv
Fasen, jag kommer inte längre. Någon som har fler punkter, eller vill diskutera/stryka någon av mina?
/Stoffe, so not white trash!
VA? Jag trodde att TS handlade om WT och om hur uttrycket var rasistiskt. TS konstaterade att man borde börja använda uttrycket BT också, för att inte dra alla svarta över en kam. Sen undrade jag vad uttrycket WT står för i Sverige. Menar du att jag är OT?
TT, eller trailer trash, kanske är ett mindre rasistiskt uttryck, men det är ju inte så användbart i Sverige?
OBS att jag inte propagerar för uttrycket WT. Ibland har jag lust att använda det, men sen inser jag hur rasistiskt och klassfientligt det är. Jag menar, det är ju ingen i medelklassen som kallas WT?
Bride: vad är chicklitts? Är det typ Vattenmelonen och Bridget Jones dagbok?
Är man WT när man har barn, men ändå sitter uppe halva natten och surfar på FL? Borde man inte gå och lägga sig i tid och vakna fräsh som en nyponros för att möta nästa dags äventyr tillsammans med sin lilla ögonsten?
Förresten, om vi inte skärper oss, så hamnar vi nog snart i sandlådan och hur WT är det inte att hänga där?
Alltså, WT är inte rasistiskt emot de vita som kallas WT, bara kränkande. Det är istället, om man tänker ett steg till, rasistiskt gentemot svarta. Detta iom att man antyder att alla svarta (alt. alla som inte är vita, men vi kan nog vara överens om att det handlar om svarta) är trash. Så tänker jag i alla fall.
Momsie: vi diskuterar på olika nivåer, det kan jag hålla med om. Men att din nivå skulle vara högre stämmer lika illa som att vår skulle vara högre. Vi för två separata diskussioner, känns det som.
Men, om du känner att denna diskussion är under din nivå, så gör du ju det. Låt helst bli att kalla oss idioter, bara. Det är nästan lika illa som att kalla någon trash.
lluvia: jag förstår hur du menar. Skönt med ett nyanserat inlägg, även om jag inte helt håller med dig. Tycker fortfarande att uttrycket är rasistiskt, även om det kanske är "realistiskt".