• zara81

Hur länge kan gravidsymptomen hålla i sig efter missfall?

MIn fråga är precis den som i rubriken hur länge kan gravidsymptomen hålla i sig efter missfall. Är nämligen osäker på om jag fått missfall.Har blödigt i ca 4 v men detta kunde vara lika normalt som tecken på MF sa min läkare. Däremot så har jag haft väldigt tydliga symptom och om dem håller i sig ex 1 v till va det inte MF jag fick då?? va tror ni??(Hoppas juuuu sååå) fick tyvärr en blödning igår med lite klumpar i men inte direkt jättemycket.
    ÅHHH blir tokig isåfall är detta mitt 2:a MF

• Svar på tråden Hur länge kan gravidsymptomen hålla i sig efter missfall?
  • over the moon

Hej tror inte att grav symptomen håller i sig så jätte länge om man fått ett tidigt mf.det e värre om det e senare, Jag fick ett i v14 (fostret dog v11) och det blev utslag på clerblue i ca 8 v efter, även om det var svagt på slutet...
    Lycka till!

• Madderakka

Jag fick MF i v6 och gravhormonerna håller i sig fortfarande, efter 5 veckor efter MF och en vecka efter laparoskopi och skrapning.... Så dom verkar hålla i sig ett tag.

• Kängu

Gravhormonerna kan hålla i sig länge, jag tedtade + i 7 veckor tror jag. Men gravsymptomen borde ju i alla fall bli svagare efter ett tag. Får du VUL snart igen?

• Madderakka

Jag har inte fått något VUL inplanerat igen. Inte ens ett återbesök. Har i alla fall börjat blöda mindre, tack och lov!

• Kängu

Vilken vecka är du i? Vill du göra VUL? Du borde ju få göra det om du blödit i 4 veckor och inte vet om den lever???? Kan du inte boka in ett vul hos någon gynekolog själv? Eller sätt dig på KK akuten och vänta...det skulle jag gjort....

• over the moon

Ja gör vul! Det skulle jag också gjort! Hoppas det e bra!!!

• zara81

jag ska på VUL igen nästa tors men min läkare sa att om jag får missfall innan dess så akn jag lika gärna avboka tiden

• EVIG LÄNGTAN

Jag fick missfall v 11+6 & hade gravsymtom ända till en vecka efter där! & "barnet" hade stöds ut från mig redan v 6+5 så jag har gått tom alla dessa veckor emellan MEN med fullt av gravsymtom!

• Sleepingbeuty

HCG:et sjunker ju för varje dag, men det kan ta några veckor.
    För mig tog det ca 4 veckor och då var det MA i v 9.

Svar på tråden Hur länge kan gravidsymptomen hålla i sig efter missfall?