• Malin026

Nån som gått ner i vikt med motionscykel?

Jag undrar om nån har gått ner i vikt genom att lägga om kosten och cykla på motionscykel.

Hur länge cyklade du per gång?
    Hur mycket gick du ner i vikt?

Jag har lagt om kosten och cyklar på min motionscykel men tycker inte att det händer något, så man börjar tappa motivationen lite.

• Svar på tråden Nån som gått ner i vikt med motionscykel?
  • SizziSonny

ja ska oxå köpa en sån snart min syster cyklade på sån varje dag 1h o 15 min. Hon blev smal som en pinne efter ett par månader. Redan efter en månad i kombination med promenader var så mycket mycket smalare... Så ja har henne som förebild när ja ska börja träna gick de för henne ska det gå för mig!! hehe

• traztan

ett tips.. köp en pulsklocka så du hela tiden har rätt puls för att fettförbränna.. lycka till

• BlygTjej

Har en motionscykel hemma, tror det är "pulskännare" på den. Vad är rätt puls för fettförbränning?

Mamma till Isabelle 070130
  • traztan

man ska ligga på ca 65% av sin max puls..

• Fluffguf

På nån av maskinerna i gymmet står det att man ska ligga på 60-80% av maxpuls.

• traztan

Om du på ett enkelt (och ganska grovt) sätt vill beräkna din maxpuls kan du använda formeln: 210 ? (0,5 x ålder). Man kan även ta reda på sin exakta maxpuls, men det kräver andra resurser samt att du tar ut dig maximalt, vilket förstås är extremt krävande.

• traztan

80 procent är för högt, då är det mera kondition man tränar

Svar på tråden Nån som gått ner i vikt med motionscykel?