• bellanbus

Chokladmjölk till frukost??

Vad tycker ni, ska de lite "större" barnen få dricka chokladmjölk till frukost??

Min dotter har inte fått chokladmjölk mer än på helgerna innan, men nu dricker hon det varje morgon (mycket för att hon inte märker av sin medicin om jag häller den där i)...

Vi är mycket noga med tänderna och flour...
  • Svar på tråden Chokladmjölk till frukost??
  • Hemliga 72an

Det är väl upp till var och en men min åsikt är att det hör bara hemma på helgerna.

• Tjej 83

hemma på helgerna o möjligtvis fredagen då kanman mysa o ha lite godare saker.
    men ibland får de choklad till frukost på förskolan. vet ni det?
    viss ahar bara påf redagar o andra har när de känner för det...

• bellanbus

Ja jag visste att de har det på dotterns förskola på fredagar...fast det har känts ok för mig att det är lite mysigare på fredagarna...

Jag har inget annat bra sätt att få i min dotter medicinen på morgonen, och eftersom vi oftast har liiiite bråttom så väljer jag den enkla vägen att hälla den i chokladmjölken så tar hon den utan att veta om den liksom...

• JennieL

Ja, varför inte?
    Ett glas om dagen gör ingen skada...
    (är så j*vla less på sockerhysterin! Och sockerrädda kan välja sockerfri o'boy )

• bellanbus
    JennieL skrev 2007-04-26 08:08:55 följande:
    Ja, varför inte?Ett glas om dagen gör ingen skada...(är så j*vla less på sockerhysterin! Och sockerrädda kan välja sockerfri o'boy )
    Jag köpte den en gång med tanken att "NU jävlar" men fy....varm mjölk funkar den på men inte kall...tvi tvi...då kan man lika gärna vara utan...
  • JennieL

Bellanbus:
    Ja, jag håller med (är en riktig o'boy-drickare/finsmakare) men dottern märker ingen större skillnad

• bellanbus

JennieL; Men jag måste rekommendera Willys egna chokladdryckspulver....köpte det en gång när de hade slut på den vanliga...och OJ den var god!!! Dottern gillar den också!!

• Zimlis

BellanBus: Tror inte du behöver vara nervös, antar att när medicineringen är slut så återgår du till det "vanliga". Eftersom du är noga med tänder o flour så tycker jag att du kan ge henne chokladmjölken, istället för att hålla på o bråka.

Jag fick min medicin utblandad med mosad banan (men då va det små piller)

• mamman Linda

Här hemma får man bara oboy på helgen...det är lyx med oboy och inte vardags dricka här hemma...ingen sockerhysteriker det har bara blivit så...

Skala banan * knäpp * knäpp *
  • Zimlis

Förresten så mår ju barn bara bra av att få lite extra energi på morgonen - de gör av med den på ett helt annat sätt än vi.

Svar på tråden Chokladmjölk till frukost??