Inlägg från: Elin med Wilma och Alva |Visa alla inlägg
  • Elin med Wilma och Alva

Hemskt läkarbesök om snitt...

Vad tråkigt det är att läsa om hur du blev bemött hos läkaren ciamia. Jag har också jääättesvår förlossningsskräck och jag känner mig jätterädd inför att skaffa ett syskon till min dotter. Jag tänker nästan dagligen på det här, trots att det är drygt ett år kvar tills vi tänker börja försöka igen, men jag är så himla rädd att jag inte ska få ett snitt. Och att gå i ovisshet till vecka 36....! Hoppas verkligen jag får träffa en trevligare läkare.

*kramar om dig*

wilma är min lilla filur
    danei skrev 2007-04-26 19:53:09 följande:
    Buus85: VAd är det för en lag du pratar om?? Har aldrig hört det innan.
    Det undrar jag också. Det vore ju kanon om man hade lagligt stöd för sin sak, då skulle jag oroa mig lite mindre...
    wilma är min lilla filur

Hittade den här tråden där det står lite mer om lagen...
    www.familjeliv.se/Forum-2-99/m16934764.html

Det verkar som att om man efter aurorasamtal (eller liknande samtal med annat namn) fortfarande är jätterädd och vill ha snitt så brukar läkarna bevilja det. Men det finns nog inga garantier tyvärr.

Sjukt det här med förlossningsrädsla. Jag var inte alls rädd innan min dotter föddes. Sen på förlossningen så upplevde jag det hela så fruktansvärt, jag fick sån panik, så jag funderar ibland på om vi ens ska skaffa några syskon till henne. Jag som alltid velat ha 3 barn, absolut inte bara 1. Och visst, det finns bedövning, men det var inte alls det jag tyckte var så hemskt utan det var paniken. Paniken som kom när det kändes som att "nu dör jag, nu brister mitt skelett och jag & mitt barn kommer dö". Nej fy det är absolut inte meningen att skrämma dig ännu mer TS! Alla upplever ju det här olika. Men jag förstår precis din rädsla över att inte veta om du får snitt eller inte, den dagen Wilma ska få ett syskon kommer jag gråta av rädsla i 9 månader.

wilma är min lilla filur

Nymne,
    Är det mer rätt att skattebetalarna får betala för långdragen terapi då?? I och med högkostnadsskyddet så är det ju skattebetalarna som står för en stor del av ALL vård.
    Ska man sen som förlossningsrädd få skriva på ett papper om att man kommer skaffa många barn när fobin är borta, så att skattebetalarna får valuta för pengarna...? Eller hur tänker du?

wilma är min lilla filur
Svar på tråden Hemskt läkarbesök om snitt...