Hemskt läkarbesök om snitt...
En fobi gar väl inte att jämnställas med en psykisk sjukdom?
En fobi gar väl inte att jämnställas med en psykisk sjukdom?
"förr i tiden" dog bade mammor och barn under förlossningen i mycket högre utsträckning sa det âr inget bra att jämföra med
Grejen är den att jag tror inte de som inte är förlossningsfobiska förstar hur förlamande râdslan kan vara..;till och med sa mycket att man inte vagar skaffa hjâlp....även om jag haller med om att aurora-samtal är bra i alla lägen.
fast de som snittas betalar ju ocksa skatt iofs...
Tror fortfarande inte att siffran av de som snittas bara för att det är bekvâmt är speciellt hög utan alla som vill snittas har en orsak pa nagot sätt. Man later vâl inte nagon skära i sig för att det âr sa skoj direkt.
Absolut är en fobi ett problem och den kan ta mycket lang tid att behandla.
Problemet med förlossningsfobi är just den att har den inte hunnit behandlats klart, vilket kan vara svart pa de fa manaderna man har pa sig, sa kan modern lasa sig vid förlossningen och riskera komplikationer och vara en fara för barnets liv.
Sa inte att de inte existerade, sa bara att jag inte tror det är sa vanligt Nyans!
Inte sa intresserad av Linda Skugge men hur vet man att hon inte skriver det lite i provocerande syfte?
hursomhaver sa handlar denna trad om TS och inte alla andra som gör eller vill ha snitt.
TS säger att hon är känner skrâck inför sin förlossning. Da tycker jag att hon ska fa hjälp med det...antingen med aurora-samtal eller med snitt eller en kombination av bada.
Förlossningsskräck är en godkând anledning till snitt.
Om jag var du TS sa skulle jag ta kontakt med en annan läkare samt ga pa aurora-samtalen. Du har ju inget att förlora pa dem.
Att fa till samtal och annat innan snitt tar tid, Nymne.
Sedan vill jag inte spekulera i just TS situation men det finns ju de som är sa fobiska att de till och med är skräckslagna för att ta itu med problemet. Det utger en del av fobin s.a.s.
Om jag var TS skulle jag se till att fa prata med nagon annan för att fa ânnu en syn pa saken.
Fast fobi âr ju medicinsk orsak och betalas därmed av staten...sa vare sig du vill eller inte sa kommer du ju fa betala för det, Nymne. Precis som jag betalat för pedofilers terapi och brottslingar.
Jag är inte ens förlossningsrädd men kan ända se att det finns de som bör snittas.
Och det är ju bra att det finns lâkare som kan se detta de med.
Sa aterigen Ts sa rader jag dig att försöka träffa en annan lâkare samt att försöka ga pa fler aurora-samtal.
9 manader säger du...toppen! Men det är inte alla som ens vet om att de är sa förbenat rädda tills det är sent i graviditeten.
eller mer rätt att skattebetalarna far betala för en misslyckad förlossning som ânda slutar i akutsnitt och blivit dyrare ân ett planerat snitt?
Eller det kanske är ursâktat för att man atminstone försökt?
Nymne- fobi, râdsla..jag och fantasy är 2 olika personer som förmodligen anvânder olika begrepp för samma kânsla.
Den vanliga frasen som oftast används för att beskriva tillstandetär förlossningsrâdsla.
Jag personligen använder mig av fobi av den simpla anledningen att annars kommer det alltid in nagon oförstaende och trangsynt person och hävdar "ja men alla är ju râdda".
En sadan person som inte kan se skillnad mellan râdsla och râdsla alltsa.
Fast det där kan man vända pa ocksa. En del har otur nâr de föder vaginalt.
Kan den mamman leva med vetskapen att hennes barn är allvarligt skadat bara för att hon ville prova pa hur det var att föda vaginalt, eller bara för att samhâllet kryllar av andra som sâger att man "maste" föda vaginalt för annars är man en fegis.
Caro Lin e skrev 2007-05-01 19:25:54 följande:
Det är vâl väldigt vanligt ända att vara rädd för det okända.
Man kan ju vara räd för en kobra utan att nagonsin ha mött en.
Yggdrasil- jag har ocksa funderat över det dâr men jag tror tyvârr inte du kommer fa nagot bra svar pa den.
Lycka till med snittet