• Anonym (xena)

Hur får jag smalare armar?

Har grymt komplex för mina tjocka armar. Resten av kroppen är det inget fel på alls (mitt BMI är 22) men armarna är tjocka och bulliga. En del är säkert muskler som jag fått genom att kånka omkring på barnen, men inte allt... Det är trist särskilt nu till sommaren för jag ser inte klok ut i linnen.

Vad ska jag göra? Är rädd att om jag tränar armarna så får jag ännu mer muskler och ser ännu större ut! Vill helst inte gå ner i vikt mer heller. Hjälp!

• Svar på tråden Hur får jag smalare armar?
  • Anonym (xena)

ingen?

• Glowstar

Tror det är svårt att få smalare armar och enbart armarna, i så fall måste du nog gå ner överallt så att säga. Tycker inte du ska vara rädd för att träna armar, visst kan de bli större, men det är ju snyggt om man ser att det är muskler som gör det ! Om du inte använder så tunga vikter tror jag dock inte du behöver vara rädd för armar likt Hulken, kör du lättare med många reps bör du få lagomt trimmade och fasta armar. Har också ogillat mina armar då jag var yngre och tyckt de varit tjocka, då var hela jag även tjockare än idag och de har krympt i takt med övriga kroppen. Nu styrketränar jag och är nöjd och glad över att jag har fått ganska muskulösa armar, nu VILL jag ha stora armar...

• Anonym (xena)

Tack för svaret... Tycker också det kan vara snyggt med muskulösa armar, men jag vill absolut inte att de på något sätt ska bli större än de redan är. Får väl experimentera lite med lättare träning. Har precis gått ner några kilo och allt extra försvann runt midjan... inget kring axlar och armar

• Anonym

Tyvärr så är det fysiskt omöjligt att punktförbränna fett. Går man ner i vikt så gör man det överallt och man behåller sin kroppsform men den blir något mindre.
    Jag hade oxå extrema komplex över mina överarmar. Jag var väldigt vältränad (tävlade på elitnivå i löpning under många år) men armarna var hemska. Till slut tog jag beslutet att åka till en plastikkirurg, 35000kr fattigare så hade jag mina smala, fina, proportionella (stavning?) armar. Är annars lite emot plastikoperationer men jag ångrar mig inte en sekund!!!

Svar på tråden Hur får jag smalare armar?