• Chilianna

pergo

Jag var 23 när jag började med pergotime och jag är mkt känslig mot alla hormonpåverkande mediciner och hormonpreparat som p-piller. Vet inte hur det är med dig- men jag har PCO(S) poly cystic ovaries (det betyder att mina ägg sitter som på ett pärlband och bara mognar och lossnar sporadiskt. Vilket gör att det är nästintill omöjligt att pricka ägglossningen utan hjälp, det är där pergo kommer in i bilden som gör menscykeln regelbunden.)
    Hur som helst: efter 2 kurer gjorde jag uppehåll i 2 månader och slutplanerade bröllop. Blev gravid 2 månader efter sista pergokuren tack vare efterverkande effekten som pergotime ofta har i kroppen och nu har jag en liten Isak på 5 månader. Det var väl värt det!!!

MEN under ägglossningen fick pergotime mig att bli extremt uppsvälld i magen, hade ganska ont ett par dar den tiden under månaden oxå. Resten av menscykeln var som vanligt, även om humöret bitvis var lite svängigt. Hade inga större problem på det stora hela och jag tycker du ska köra på med Pergo. Ditt problem med att bli gravid borde inte bli mindre ju äldre du blir tyvärr!!!

Stort lycka till! Hojta till om du har frågor.

• Chilianna

Vad de testar är förresten sannolikt hormonnivåerna, t ex om du har för höga nivåer av exempelvis prolaktin=amningshormonet, som försvårar/omöjliggör en graviditet om det inte åtgärdas.

• Chilianna

Ja chansen är stor!!!! Jag skulle egentligen köra 4 kurer men gjorde uppehåll för att planera bröllop och blev då gravid mer på slump (men för att pergo efterverkade i kroppen- det har den effekten.) En sak jag vill nämna är att vissa kvinnor får för tjockt sekret i slidan av pergo för spermierna att komma igenom- men då har man ju den kvardröjande effekten som gör nytta några månader efteråt då slemmet inte är för tjockt, så börja med dina utskrivna kurer!!!

Svar på tråden pergo