Inlägg från: älvanpurjo |Visa alla inlägg
  • älvanpurjo

hund hjälp!

kan någon mera hunkännare hjälpa oss

våran son lbir 1 i aug.
    jagj obbar som servitris på ett ställe ungefär som skansen och min man jobbar natt på mack men är igenligen lasbilschafför så det ska han syssla med i höst.

vi bor i lägenhet.

han vill träna agility...

jag ivll ha en liten någon moppsform eller så elelr halvstor hund...
    lätt dresserad och barnkär... och ksak unnal igga på mitt jobb och vara med i lastbilen...
    någon som kan hjälpa oss med rasen och lite priser.

ska tilllägga vi ska köpa den tidigast i aug

• Svar på tråden hund hjälp!
  • älvanpurjo

ja han fårl igga ute på lastkajen....
    enligt reglerna osm hälsovårdsnämnden har....
    bara han inte går in i köket eller är innomhus....
    så han får ligga där och där finns tak och så...
    har redan kollat upp det

• älvanpurjo

gnista:

alltså inte så motionskrävande utan mera promenad gående och någon gång ibland skogen...
    något mitt i mellan på håret.... men jag vill gärna ha kort...
    moppsform menar jagl iten och lite som dom är i kroppen/humöret.. gillar dom skarpt.

rasren behövs ej vara... går bra med blandning...

• älvanpurjo

agility är bara på skoj maken vill greja med...

jag vill ha en glad liten dörrmatta som amn sgäer om vissa hundar och som lätt går att lyfta eller som grabben kan brotta ner elelr så...

några förslag på sorter????

renrasiga ärj u dyrare så gillar jag blandisar känns som dom är mera hemma i fmailjen då.. vi ärl itenk orsningar vi med här ;)

• älvanpurjo

gnista menar om min son kommer krypandes och hunden sover och sonen klättrar över så ska hunden ta det med ro ej hoppa upp och gläfsa och så.. du förstår nog hur barn är...

och skoj bråka kan man alltid göra :)
    dom raserna du nämner shi tzu, bichon frise, mops är ju mså ful/söta saker som jag bara gilla skarpt...

• älvanpurjo

luscious

världens gladaste dörrmatta brukar man kalla familjehundar osm barnen klättrar på dom ksiter i vad barnen gför i stortsätt alltså bra temprament.

1. Varför ska den va lätt att lyfta? för den ska med i en lastbil på min mans jobb och jag inte kan ha den med på mitt jobb.
    2. Varför ska "grabben" kunna brotta ner den? om han kryper och klänger så kanj u hunden välta om den är liten då ska den inte börja gläfsa mot sonen.. utan bara gå därifrån eller så.

• älvanpurjo

litti

tax är vi inne på båda två.. liten och msidig hund men är allärta och så :)

• älvanpurjo

vannis..
    han ksaj u inte klättra bara för klättrandes skull utan om man inte hinner stoppa honom och det råkar lbi så.. så ska dom ju ta det med ro.... du förstår säkert....

• älvanpurjo

luscious

så klart den ksa ha en trygg plats..
    ja men skojja busa leka.. dom brukarj u rulla runt och så..
    aldrig vart med om barn osm inte testa vad som är vad på hunden.. och så

• älvanpurjo

luscious

så klart man ksa lära sonen det.
    men ögon i naken har man inte alltid

Svar på tråden hund hjälp!