• Anonym (brud)

De svarar inte på Bröllopsinbjudan...

Vi skall gifta oss i juni och skickade ut inbjudningarna för drygt en månad sedan. OSA är 30/4. Nästan alla har svarat...

Vi är fyra tjejer som umgås väldig mycket, det är de fyra jag har tänkt tillbringa förmiddagen innan vigseln med. En skall fixa mitt hår och så. Hon tackade ja till inbjudan nästan direkt när den kom.

De två andra har inte svarat ännu... Tycker det är ganska konstigt. Vet inte om de ser det som så "självklart" att de kommer så de inte svarar. Den ena har dock en sambo som ev. skall med, och för hans del måste jag ju har ett svar. Antar att jag får ringa dem i början av veckan, men känns lite trist. Jag kan vara lite småsur och långsint ibland, och det är en typisk sådan grej. Typ: "Skiter ni i att svara så tolkar jag det som ett nej..." Dessa två tjejer är alltså de enda som inte svarat ännu. Och jag vet att de har fått inbjudan, de hade pratat om det med den 4.e tjejen (hon som svarat)

Blää, tråkigt när det är så.
    Och vi har hörts av under den här tiden, så gott om tillfällen att "kila in ett svar" har funnits.

• Svar på tråden De svarar inte på Bröllopsinbjudan...
  • Anonym

30/4 har ju inte varit än så de har ju fortfarande lite tid på sig att svara

• Armine

Vi skickade påminnelse via sms en vecka innan OSA skulle vara inne.

• Anonym (brud)

Nä, iof inte. Men tycker det är konstigt att just de två väntar så länge...Vi har tidigare pratat om bröllopet (så klart) och det är ju klart de skall komma... men ändå... Lite smågrinig här bara...

• Elisabeth 79

Om du inte vill fråga dem rätt ut så kan du ju kanske nämna det lite snyggt för tjejen som svarat. FÖr in samtalet på bröllopet och råka nämna i förbigående att du är osäker på om de ska komma eftersom du inte fått något svar.

Förmodligen så tror de väl att de redan har svarat.

• Bettiz

För det första kan du ju inte bli sur än eftersom senaste OSA-dag inte varit än! För det andra så har det ju funnits gott om tillfällen för dig att "kila in en fråga" om dom ska komma eller inte!

• NoAngel

Tror också att de tycker att det är så självklart att de kommer så att det är därför de inte svarat!
    Är själv sån (tyvärr) att jag ofta väntar till sista dagen med att lämna in papper m.m. lite olika hus man är!

Men förstår att du blir fundersam!

• NoAngel

Eh.. HUR man är inte "hus" man är..

• Bettiz

Men du skriver att ni tidigare pratat om bröllopet och att de sagt att de såklart ska komma, då kanske de inte tänkt på att de bör tacka ja formellt också. För dom kanske det är helt klart att de ska komma och att de redan sagt det!

• Anonym (brud)

Jjag har pratat med 4.e tjejen, det var hon som sa att de fått inbjudan då de vid något tillfälle pratat om det.

Det är möjligt att de ser det som skjälvklart att de skall komma. Men sambon är verkligen inte självklar. De håller ev. på att göra slut. Men när inbjudningarna gick ut så var de tillsammans. Dock vet jag inte riktigt läget nu...

• Anonym (brud)

Sur kan jag väl bli trots att OSA inte varit än... Däremot kan jag ju inte ringa och säga något till dem... Det är därför jag anonymt skriver ett inlägg här för att "avreagera" mig och få lite kloka svar...

Svar på tråden De svarar inte på Bröllopsinbjudan...