• irrajk

NI med engelsktalande barn, vad kallar ni snopp och snippa?

Våra barn pratar svenska och engelska. Pojken som nu är lite över 4 börjar bli ganska intresserad av det faktum att han har en snopp och lillasyster inte. Men jag vet inte vad vi ska kalla det på engelska. Sambon är ingen hjälp och min engelska inom detta området är ingen hjälp...
    Förslag? Jag vill inte dra till med något som kommer få farmor att gå i taket... hi hi

• Svar på tråden NI med engelsktalande barn, vad kallar ni snopp och snippa?
  • Soffis79

Jag skulle säga willy för snopp.. Vet inte hur det stavas ;)

Den vackraste stunden i livet var den när du kom Edwin
  • ludenben

antar att det verkligen inte funkar med dick och pussy

• TeeTee

pee-pee elr willy om snopp. om "snippa" vet jag inte. skulle nog inte heller kalla den snippa på svenska för den delen.

• irrajk

Willy, jag vet inte heller hur det stavas... brukar jag kalla snoppen. Men snippa = vagina. Jag vet inte, det låter så sterilt. Kanske för att man inte direkt använder det på svenska. Konstigt att det alltid är tjejens kön som är problemet.

Jag har velat fram och tillbaka på svenska med, snippa eller ja vad?

• irrajk

ludenben, funkar och funkar... kanske inte hemma hos engelsktalande släkten.. hi hi.. Fast det kanske inte skulle vara så passande om de sa det på dagis heller..

• ludenben

irrajk haha nä jag skulle bara vara lite lustig

• TeeTee

På svenska skulle jag nog säga "kissan" om tjejens kön. Tycker orden är riktigt bra på danska:

Tissemand och Tissekone

• Karinski

Vet inte...min man sager doodle eller noodle om Noas lilla snopp. Later sott!

• irrajk

TeeTee kissan föll inte mig i smaken måste jag säga. Kanske ska vi införa danska hemma istället...

karinski noodle.. hi hi.. ja det var sött... fast tror du inte stackarn får komplex när han blir större..

ludenben kanske lustigt för dig, mindre lustigt för mig.

• ludenben

irriak... sorry skojade bara... filåt om det inte var lustigt för dig.

Svar på tråden NI med engelsktalande barn, vad kallar ni snopp och snippa?