• stin a

Epilator: ris eller ros?

Hejsan...jag har andvänt Epilator i flera år....och jag lovar att smärtan försvinner efter du gjort behandlingen ett flertal ggr....håren liksom blir lösare och tunnare med tiden..jag kör även bikinilinjen....och det funkar så bra.....provade vaxning en gång och det var det värsta jag varit med om...undre lagret av huden släppte av påfrestningen så mina ben var blå i flera veckor och blodutgjutelser överallt....jag var inte skapt för att göra sådan behandling fick jag till svar.....märkligt tycker jag då jag annars inte är känslig...
    Epilatorn är absolut min bästa vän

• stin a

Cuteswegirl.....infl...hårsäckar...Har jag aldrig haft problem med då jag kör med Epilering...Man måste vara noga med rengöringen av Epilatorns huvud som tvättas med sprit...sen innan varje Epilering så duschar jag före och peelar jag huden noga....sedan Epilerar jag benen och bikinilinjen...och efter smörjer jag med med antingen The tree oil ...eller Aloe vera gel....sköter man detta noga hela tiden så slipper du infl,hårsäckar...

• stin a

Cuteswegirl...När du väljer Epilator så tänk på att så många pincetter som möjligt annars så får du sitta en stund och köra fram och tillbaka....
    Själv har jag en Philips med många pincetter och som tar superkorta hår 1-2mm...

Vaxning är ju nackdelen med att man måste vänta till håren nästintill är helt utväxta igen för att få någon effekt av nästa vaxning...och vem vill gå med lurviga ben ett tag på sommaren

Ja hur är det med laser egentligen....de jag har pratat med som utför detta säger att hår säckarna kommer i viloläge och kan vakna till liv igen efter några år...och så får man börja om på nytt...de vilar i olika lägen och lång tid så att det blir en ojämn effekt av det och de säger att man får komplittera upp med vaxning eller rakning....

• stin a

Att den kan klippa av en del hår.....vissa hår är ju tunnare än andra och därför går av lätt....men när det kommit upp en 1-2mm så brukar dom följa med lättare vid nästa Epilering.....dra Epilering långsamt så brukar det gå lättare.....håren blir med tiden tunnare och släpper även lättare från sina hårsäckar oxå....

Svar på tråden Epilator: ris eller ros?