• Svar på tråden Laminat från ByggMax?
  • Jenny26

Vi har inte golv därifrån men kompisar till oss har och dom är jätte nöjda. Är nog precis lika bra som andra till samma pris Dom sa även att dom var lätta att lägga och gick ihop bra!

• myrslok

Vi har deras eklaminat i köket sedan 2 år. Jättenöjd faktist riktigt bra kvalitet trots priset, men akta dig för ikeas billiga laminat golv det har vi i brnrummet as dåligt.

• barnglad

Jag är jättenöjd. Vi la vårat i vardagsrummet som är hur stort som helst. inga problem. =)

• micorazón

Har jobbat i ett år på bygg Max och udner den tiden fick jag ALDRIG klagomål på vårt golv. Det är verkligen superbra, har själv i min lägenhet. Jag kan rekommendera dig att inte köpa det billigaste, även om det är bra, för det är ändå så att om du lägger dit några tior till så blir kvalitén betydligt bättre, tål hårdare tag etc. Specielllt om man har hund eller barn.

Lycka till med glvet!
    mvh camilla

• MotherOfTwo

Varför laminatgolv? Varför inte parkett?

• micorazón

laminatgolv är betydligt slitstarkare men kan dock inte slipas, vilket ett parkettgolv kan om det är tillräckligt tjockt. Laminat har ett skyddande lager vilket är väldigt praktiskt om man har barn/hund.

Det är lättare att hålla det fläckfritt och kan därför även läggas i kök och det solbleks inte. Man rekommenderar INTE att ha ett perkettgolv i kök då det lätt "lyfter" av vattnet som m an inte kan undvika att det hamnar på golvet.

• micorazón

kan starkt rekommendera laminatgolvet rustico i och med att jag såg att du faktsikt har en vovve Det finns i olika färger och är såååå snyggt och ser verkligen äkta ut!

• Trynträ

Vi har köpt laminatgolv därifrån och jag tycker det blev över förväntan.

• MotherOfTwo

Lite OT förlåt TS, men microazon nog kan man väl ha ett parkettgolv i kök. Sådana mängder vatten har man ju inte på golvet i ett kök då torkar man ju upp det. Idag lägs ju parkettgolv in i alla rum utom våtutrymmen.
    Har man hund däremot så kan jag förstå valet.
    Är bara själv allergisk mot laminat som vi har i nästan hela vårat hus. Usch. Men vårat är många år gammalt och ser helt dött och trist ut.

• micorazón

Jag pratar utifrån byggmax, där rekommenderas inte parkettgolv i våtutrymmen och kök. I kök finns det maskiner som även kan läcka vatten utan att det märks, kondens etc från diskmaskin/kyl/frys.

• Trynträ

Jag skulle inte heller rekommendera laminat i köket eftersom det flyger flisor ur rätt så lätt om man tappar nåt i golvet vilket ju händer rätt ofta i kök.

• micorazón

ett laminatgolv från byggmax har en viss garanti. Man ska kunna tappa saker utan att det går isönder.

• enlitenbitkaka
    MotherOfTwo skrev 2007-04-28 15:32:23 följande:
    Varför laminatgolv? Varför inte parkett?
    Vi har hund och det går inte att förneka att laminat är mer slitstarkt så därför väljer vi det. Sen bor vi i ne lght och ska inte bo kvar här mer än några år och vill inte lägga ner enorma summor på golvet

Ni andra:
    Tack för era svar! Fanns ju några olika sorter att välja på.....i olika prisklasser! Vi får se vad vi väljer men troligtvis blir det ett från ByggMax
    .?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • micorazón

klart du måste välja från ByggMax, de är bäst haha

• beEMbe

jaha detta låte ju jättebra  tack för tipset denna tråd jag mig

Svar på tråden Laminat från ByggMax?