Inlägg från: micorazón |Visa alla inlägg
  • micorazón

Laminat från ByggMax?

Har jobbat i ett år på bygg Max och udner den tiden fick jag ALDRIG klagomål på vårt golv. Det är verkligen superbra, har själv i min lägenhet. Jag kan rekommendera dig att inte köpa det billigaste, även om det är bra, för det är ändå så att om du lägger dit några tior till så blir kvalitén betydligt bättre, tål hårdare tag etc. Specielllt om man har hund eller barn.

Lycka till med glvet!
    mvh camilla

• micorazón

laminatgolv är betydligt slitstarkare men kan dock inte slipas, vilket ett parkettgolv kan om det är tillräckligt tjockt. Laminat har ett skyddande lager vilket är väldigt praktiskt om man har barn/hund.

Det är lättare att hålla det fläckfritt och kan därför även läggas i kök och det solbleks inte. Man rekommenderar INTE att ha ett perkettgolv i kök då det lätt "lyfter" av vattnet som m an inte kan undvika att det hamnar på golvet.

• micorazón

kan starkt rekommendera laminatgolvet rustico i och med att jag såg att du faktsikt har en vovve Det finns i olika färger och är såååå snyggt och ser verkligen äkta ut!

• micorazón

Jag pratar utifrån byggmax, där rekommenderas inte parkettgolv i våtutrymmen och kök. I kök finns det maskiner som även kan läcka vatten utan att det märks, kondens etc från diskmaskin/kyl/frys.

• micorazón

ett laminatgolv från byggmax har en viss garanti. Man ska kunna tappa saker utan att det går isönder.

• micorazón

klart du måste välja från ByggMax, de är bäst haha

Svar på tråden Laminat från ByggMax?