Inlägg från: narie24 |Visa alla inlägg
  • narie24

C-uppsats

Usch, här är en till som våndas över sin C-uppsats. Eller rättare sagt examensarbete som de kallar de på lärarprogrammet. Problemet är väl det att vi inte fått de verktyg man behöver för att fixa ett sånt här arbete under vår utbildning. Har inte skrivit någon B-uppsats eller fått någon kunskap kring vetenskapsteorier och liknande. Hur är det för er? Känner mig smått vilsen.

• narie24

Tack för välkomnandet! Sitter just nu och tittar igenom det arbete jag ska opponera på. Känner mig lite osäker på vad jag ska fokusera på. De (kursansvariga) betonar hela tiden vikten av graden av vetenskaplighet i arbetet. Men hur ser man det egentligen? Tips??
    Viktigast känns att titta på om frågeställningarna är väldiskuterade/besvarade. Vad säger ni om att ha fem frågeställningar? Känns mycket.

• narie24

Jodå ämnet är faktiskt intressant. Något som jag själv kanske kunnat fördjupa mig i.
    Jpbbigt med de luddiga direktiven kring opponeringen bara. Var ska jag börja?

• narie24

Taggtroden, våra direktiv är att skriftligt formulera sånt som har mer med formalia att göra och sedan ta det mer väsentliga muntligt.

Och Nasse liten, nej du är inte ensam ;) fast jag lämnar nog pluggandet för ikväll.

• narie24

Hej hej!

Lever ni alla? Själv så är jag lite nervös över opponeringen på Fredag. Men var och kollade på en annan grupps opponering igår för att få ett hum om hur det går till och det var bra, känner mig lite lugnare.
    Är bara så irriterad på min handledare just nu som gett oss en massa direktiv/råd som inte alls överensstämmer med vad examinatorn tycker. Men så verkar det vara ofta ;)

Svar på tråden C-uppsats