C-uppsats
Hej!
Jag skriver också c-uppsats i psykologi, beteendevetenskap. Går så j-vla kasst. Har inte läst igenom tråden än men ska göra det nu. Blev bara så glad av att se att det finns fler som jag där ute.
Hej!
Jag skriver också c-uppsats i psykologi, beteendevetenskap. Går så j-vla kasst. Har inte läst igenom tråden än men ska göra det nu. Blev bara så glad av att se att det finns fler som jag där ute.
tack ska ni ha!
Har väl ett par stycken problem egentligen. Det största är nog att självförtroendet tryter och jag tror "att jag inte kommer att klara det". Egentligen så läste jag c-kursen under höstterminen men vi hann inte klart och nu blir det bara mer och mer uppskjutet. Sen går det inte så bra med hon som jag skriver med heller, mycket ligger väl i det. Är bara så fruktansvärt trött på det hela. Har samtidigt ett gäng andra saker som ska avslutas och det känns bara som att jag sitter och småpular på allt men aldrig blir klar med något. Hur gör man???
Tehya: Spel? Är det till uppsatsen? Har mest skummat igenom det ni tidigare skrivit men missade nog den delen, vad skriver ni om?
Jag hade läst a- och b kurs på en annan skola och kände ingen på den nya. Hade pratat lite med denna tjejen och vi ville skriva om ungefär samma sak (grupptillhörighet i detta fall på en arbetsplats). ganska snabbt skulle man bestämma sig för ämne och så bestämde vi för att skriva ihop. Men det är en del påfrestningar men uppsatsskrivande och det var svårt när man inte kände varandra. Vi hanterar stress på helt olika sätt. Nu har det nästan runnit ut i sanden (ve o fasa) trotts att vi inte har så mycket kvar. sitter nu med lite andra saker som är mer brådskande.
Till saken med dåligt självförtroende att göra hör att jag inte har avslutat min b-uppsats!! Detta får mig att känna mig helkass och det har blivit en enda stor negativ spiral som jag inte lyckas ta mig ur. Blä! Har nästan börjat undvika släkt och bekanta då jag inte orkar förklara mig. Jag har lagt massor av tid på det här men blir inte klar. Hoppas att man ska bli lite peppad av att läsa om er
Taggtroden: Shit va grym du har varit! Ska ta till mig dina ord.
Nasse liten: Lycka till på tentan!
Jag tycker att det är jobbigt med alla frågorna för det känns som om mannens familj tycker att jag är en utsugare som låter honom jobba och slita medans jag aldrig blir klar. Det är ju han som står för den större delen av inkomsten och mina bidrag blir mest "bonus".
Jag har faktiskt kört med små vita lögner ngn gång ibland när jag inte orkar förklara mig. Det har ju varit så tufft i perioder och det kanske man inte orkar förklara för vem som helst så då har svaret bara blivit "jo tack, bra", dock inget specifikt. Bra är ju ändå ett subjektivt uttryck
Lycka till med studierna idag allihopa.
Tehya: Hur gick det på uppkörningen? Håller tummarna för dig!!
Här har det gått rätt kasst med uppsatsen, alla här verkar ju mer eller mindra vara klara med sina. Jag vill också..
Sitter med en "hemtenta" som jag måste göra klart nu då läraren slutar till sommaren och det är sista chansen att ta denna nu, får ta tag i uppsatsen senare i veckan.
Grattis! Grymt kul ju.
Nasse liten: Känner igen det där med att sitta i sista minuten. Att man aldrig lär sig. Som Tehya skrev så kan det kanske vara skönt med lite promenad, kanske du kan hitta lite ny energi då.
Fick inget gjort igår och var superdeppig, visade sig vara mensen som kom idag. Känns alltid bra när man får en förklaring till saker. Ska försöka jobba på lite idag.
Har undvikt att svara då jag inte har något nytt på fronten. Jobbat en del i veckan men är ledig hela helgen. Känns dock skittråkigt att sitta inne nu när man är ledig när det är strålande sol och 27° ute. Bu, ska försöka mig på en kombo, lite plugg och lite sol.
Trevlig helg på er tjejer!