C-uppsats
Jo men jag ringde men fick inte prata med nån kunnig och de hänvisade till scb, så jag ska gå in på kommunhuset imorn eller någon dag (är sjuk så jag vet inte om jag orkar åka in redan i morgon).
Jo men jag ringde men fick inte prata med nån kunnig och de hänvisade till scb, så jag ska gå in på kommunhuset imorn eller någon dag (är sjuk så jag vet inte om jag orkar åka in redan i morgon).
Ja jag fick tag på siffror, dock inte de jag förväntade mig så jag hade ingen använding av dem Men jag fick i alla fall veta hur det var!
Åhhh vad jobbigt Stackars dig! Är det panik med uppsaten eller är det okej att du blir lite sen med att lämna in?
Tehya: Men hur kan du få skippa opponeringen? Jag är jätterädd inför min iaf
Jo det går bra för mig! Min handledare var jättenöjd med min uppsats, så det känns verkligen bra! Har bara några småsaker som ska ändras.
Men mitt problem nu är att jag är så rädd för opponeringen och uppsatsventileringen ... Hur känner ni inför det?
Åh vad skönt för både dig Nasse liten och för dig Tehya!
Jag är faktiskt rädd för båda Min mamma kommer dock att vara med mig dit, så det känns ju bra (jag pluggar i Gävle, vilket är 40 mil från mig och min mamma bor bara 10 mil från Gävle så jag åker till mamma som kör mig de sista 10 milen och då också är med på seminariet!) men jag är sååå skraj ändå! Jag har aldrig opponerat på någons uppsats så här stort förr!
Jag ska på opponering 7 -8 Juni. Vet ej ännu vilken dag som blir "min".
Jag sitter och väntar på svar från min handledare, har skickat in uppsatsen som är klar förutom forskningsbakgrund. Ska höra vad han säger om den, kanske får ändra lite. Men annars går det ju bra för mig i alla fall Bättre än jag trodde! Men jag är nervös as hell ännu för opponeringen, men liiite nervositet har ändå lagt sig...
Tehya: Jag funderade också på att plugga i sommar, men kom fram till att efter uppsatsen kommer jag att vara sååå trött på plugg! Så jag jobbar istället. Har inte fått jobb själv, men ska dela jobb med syrran.
Vad är det för examen du får? Du kanske har nämnt det men jag minns inte och orkar inte leta efter det nu
Ja just så kanske det var! Min svägerskas man är också beteendevetare!
Jag har minst tre år kvar. Får se om det kommer en bebis mitt i allt så då blir det ju fler år kvar... :/
Nasse Liten: Åh vad läskigt!! Jag kommer att svimma när jag står där!! Gud vad skönt för dig att ha det gjort! Opponerade du oå någons?
Nej, min sambos systers man är det
Tehya: VA!? I ett helt annat ämne? Vad svårt! De kan ju ha helt andra kriterier och foskningsmetoder som du inte vet vad som passar osv...!
Vad skönt att det gick bra Nasse liten!
Hihi ja det skulle ju inte va kul om alla examinatorer sitter och hänge på familjeliv och ser allt man skriver Alla "det går så dåligt" "allt känns fel" osv ... inte bra om de ser vilken dålig inställning man har till och från
Men jag har bara en sak att ändra, sen är jag klar för ventilering
Hihi jag försöker verkligen att tro att det ska gå bra. Just nu orkar jag inte ens tänka på det faktiskt! Har en vecka kvar innan jag får uppsatsen jag ska opponera på och jag försöker att inte tänka för mycket på hur det ska gå!
Sagström: Precis så var det för mig med. Hann inte heller klart under hösten och allt skjuter man upp... men jag tog tag i detta för några veckor sedan och pluggade hjärnan ur led nästan
Har också problem med självförtroendet! Jag känner som att när jag kommer ner till skolan (läser på distans) så kommer alla skratta åt mig och undra vad jag är för typ som tror att jag som är så ung ska klara detta... är snart 22 men ser inte så gammal ut och dessutom har jag komplex för min kropp och tror att folk tror att jag inte klarar nått för att jag är så smal osv... allt blir en ond cirkel ... >
Sagström: Jag har inte heller avslutat min b- uppsats Eller jag började aldrig så att säga, hoppade av ett program jag gick och gjorde detta innan uppsatsen (som låg ett helt år efter resten av b- kursen
) och sedan sökte jag c- kursen och kom in och sen har jag hållt på med det.. men b - uppsatsen måste jag göra innan jag börjar på AUO'n och får min lärarexamen i alla fall... får se när det blir, men efter en c- uppsats känns nog b- uppsatsen som ingenting
Men jag förstår hur du känner i och med det här med en ond cirkel, och det är svårt att ta sig ur sådana... :/
Tehya: Det är så jag försöker tänka! Jag kommer ju aldrig att träffa de där människorna igen sedan heller, (kommer att börja på en annan skola till hösten) så om jag är så kass att jag skämms så gör det inget!! Och dessutom har jag gjort mitt bästa, och räcker inte det så är det inget att göra åt det!
Men jag hatar att stå inför folk och prata... dock är det lite bättre nu eftersom jag gör en hel del sådant i mitt jobb, men det är inte alls så många människor och jag vet inte hur många det kommer att vara på opponeringen :/
Min ventliering är den sjunde Juni!
Jag har faktiskt tur att inte ha sådana släktingar och vänner som tjatar om mina betyg och mitt pluggande. Det kan bero på att inte många av dem pluggar vidare själva, så de tycker att jag som ens försöker är jätteduktig Haha
Men ibland ska man ha tur också
Jag tycker också att det är hemskt svårt att opponera! Kom på en sak nu, ska jag skriva både skriftligt och muntligt eller ska detta bara ske muntligt? Jag menar jag hade tänkt att skriva ut ett ex på uppsatsen jag opponerar på och fylla i där vad jag tänker. Eller ska man skriva ner detta i ett dokument som man ska lämna till någon? Jag har inte läst detta någonstans så jag tror inte det, men det vore ju dumt om man står där på skolan 40 mil bort och inte har gjort detta...
Fille Fjonkan: Låter ju verkligen inte alls kul Förstår hur det känns, min sambo har gjort datajobb åt företag mm som skolarbete också, och ibland verkar de som ska få det där jobbet inte alls intresserade! Man vill ju veta hur de ser på saken och vad de tycker om det mabn gjort hittills osv... Stackars! Och inte ens handledaren bryr sig!! Huvva