Inlägg från: Tehya |Visa alla inlägg
  • Tehya

C-uppsats

Hur har det gått tjejer?

• Tehya

Hellow! Håller tummarna för er!! Mina klasspolers ska lämna in idag hehe! Tänk positivt, det kommer att gå bra för er tjejer!!

Själv sitter jag här med dilemma...plugga eller jobba i sommar. Såhär ser det ut för mig:

Plugga= C-uppsats + jurdik (10p heltid)+ hemtenta (och jobba som timis på hemtjänsten)

Jobba= C uppsats + jobba heltid i 3 veckor + hemtenta

Vad göraaaaa???:S

• Tehya

Taggtroden: Ah skönt..vill också jobba..men jag vill ha allt klart så jag tar examen i december, hehe! Vad ska du jobba med?

Nu behöver jag inte tänka så mkt på jobb, ringde till CSN och hörde efter om man ändå kan få CSN för sommaren även om jag inte har mina 20 p (15p för att få ngt), visst kunde man det!
    Så då blir det C-uppsats + Hemtenta och jurdiken! Yey..inte..

Efter december kommer jag vara så less på allt som heter plugg!!!!

• Tehya

Samhälls/beteendevetar :P

När blir du klar?

• Tehya

Hehe joo..inte bara att jag måste skriva C-uppsats under sommaren så måste jag göra hemtenta som är en omtenta plus juridiken..jag är rätt (väldigt) rädd!!! Hehehe!

Nasse liten: Det var bra gjort av dig iaf! Alla är ju nervösa fast på vissa så syns det bara inte. Det är som du säger, självkänslan. Även om examinatorn har mer kunskap än dig så ska du inte vara rädd för det. Hon/han har ju haft mer tid på sig att lära sig nästan allt inom området än vad du haft. Man ska inte trycka ner sig (det är lättare sagt än gjort, jag vet). Men det kommer alltid att finnas någon som vet mer än dig osv. Tro på dig själv.

Taggtroden: Försök bara att andas lugnt och kom ihåg det du förberett. Vad kan gå fel? Jorden går inte under! Hihi.
    Som jag skrev till Nasse liten så är alla nervösa, det kan vara en liten tröst.

Kram på er!

PS. Jag ska kanske opponera på ngn annans c-uppsats i ett helt annat ämne till höst..hm..undrar hur det kommer att gå? Jag får väl säga "den tekniken verkar inte så bra..du får skriva om! ..och byt frisyr, den suger." (på brist av att säga ngt relevant om ngt som jag inte vet ngt om.) DS.

• Tehya

Det är det jag fått höra att jag måste göra till uppheatet, vet inte om det stämmer. Men det verkar helt uppåt väggarna om jag måste göra det. Jag kan ju inte opponera ngt om ngt som jag inte vet förutom hur dom lagt upp arbetet möjligtvist.

• Tehya

Sagström, välkommen!

Nasse liten: Du faktiskt så rätt i det..hehe! Hade glömt att andra också ska fatta vad man skriver heeeee! *skämmas*
    Hur gick det i din opponering? Hur mkt kvar för dig?

• Tehya

Hehehe..nu har du klickat många gånger på "posta inlägg" :P

Jag har hittat andra tjejer som är villiga att spela plus en kille som eventuellt kan spela som tjej..hehehe! (Hoppas att examinatorn inte sitter här och hänger.)

• Tehya

Taggtroden: Heja heja! När var det du skulle ha opponeringen? Det kommer att gå bra ska du se.

Nasse liten: Glömde visst att säga att det måste ha gått bra om hon skulle säga samma sak. Har du gett dig själv en belöning efter det?

• Tehya

Sagström: Jag skriver själv (vilket jag ångrar lite). Har ungefär samma problem som dig...urk! Jag skriver om hur spelarna i Counter Strike Source interagerar med varandra och lite sånt. Har nästan glömt vad syftet är, illa?

Att självförtroendet tryter är väl rätt så vanligt när man skriver en så stor uppsats. Försök bara att inte jämföra dig med andra och tänk att du gör ditt bästa, mer kan du inte göra. Hur kommer det sig att ni inte kommer överens med varandra?

• Tehya

Taggtroden: Vad får du ut av att bry dig om vad andra tycker? Inget som är positivt iaf.. Skit i vad dom anser om dig, du är ju som du är var glad för det. Ett hett tips från mig är att läsa Mia Törnbloms (tror jag hon heter) bok som heter "Självkänsla nu!". Den hjälpte mig med mkt.

• Tehya

Ja usch..det känner jag mkt väl till. Jag får skitdåligt samvete så fort studier tas upp i samtalsämnet. Jag svarar kort och gott: "Det går bra." Så finns det inget mer att fråga om.

Sagström: Så känner jag också..därför jag hellre flyttar hem till päronen och söker därifrån medan killen får skaffa egen lägenhet. Jag är inte säker på att jag får csn till höst pga c-uppsatsen. Jag får ändå lite pengar från honom eftersom han fortfarande anser att vi har delad ekonomi . Dom får säga vad dom vill, han har gjort sitt val.

Nasse liten: Läs den på kvällarna så sover du gott efteråt. Lycka till med tentan!!

Narie24: Välkommen in hit!

• Tehya

Hej hallå alla gamla som nya i denna tråd,

jag har inte kunnat skriva ngt alls på min uppsats..mest för att mina nerver går sönder snart. Imorgon är det stora dagen för mig, uppkörning. Har nästan inga naglar kvar och knappt sovit..buhuuuu!!

Ser att det går framåt för er och några är klara?=) Härligt tjejer!

• Tehya

hihi tackar så mkt! Just nu vill jag bara få det gjort. Vet att några klasskompisar känner likadant inför morgondagens opponering.

• Tehya

Tack Sagström!

När ska allt lämnas in Nasse liten? En promenad kan vara väldigt värdefullt då du kan tänka igenom allt och slappna av lite.*tröstkramar*

För mig står det stilla med tanke på att jag kämpat som ett djur för att få körkortet. Idag ska jag skriva lite och ändå ta det lugnt.

Hur känner du inför opponeringen, suzolina?

• Tehya

Fille Fjonkan: Alla får komma in här o gnälla hihi! Välkommen in i klubben. Det låter riktigt jobbigt det där tjejen. Undrar också vad du skriver om?

• Tehya

Grattis Nevy! Slappna av nu av..den regniga sommaren (här i blekinge iaf)

• Tehya

Hej hallå..:) jag har blivit megaförkyld...skyller på det..:-P nästa vecka börjar min juridikkurs så då ska jag verkligen ta tag i uppsatsen också. BLÄ!!!

Svar på tråden C-uppsats