Engelska Tråden *** del 6 ***
Rutiga Rutan: Det här är säkert en jättedum fråga, men varför ska du söka brittiskt medborgarskap? Vad är fördelarna?
Rutiga Rutan: Det här är säkert en jättedum fråga, men varför ska du söka brittiskt medborgarskap? Vad är fördelarna?
Grattis Rutiga Rutan! Det var ju rätt tunga skäl! Funderar på om det kan vara nån vits att våra barn blir brittiska medborgare (vi flyttar til Skottland i höst, deras pappa är engelsman).
Mrs V: Så kanske det är? Har fattat som att man ändå måste lämna in någon slags anmälan?
Numer behöver man i alla fall inte välja utan kan ha dubbelt medborgarskap!
http://www.swedenabroad.com/Page____20386.aspx?id=20386&print=true
Morrizz: Ha ha! Min man som är nötallergiker vågade inte köpa nötkött alls under de första åren han bodde i Sverige!
Sjuttiosjuan: Min man kommer från New Malden, så jag har åkt förbi Putney många gånger, det ser så fint ut! Kul att ni bor där!
Är det någon som vet hur det funkar med försäkringar för barn i Storbritannien? Tecknar man speciella barnförsäkringar som i Sverige?
Jag ställde frågan i christinaiskottlands gästbok också, och hon svarade att det är vanligt att teckna familjeförsäkring istället. Ska luska mer i det där...
Googels: Var i Skottland bor du?
Grattis Mamasnest!
Googels: Vi flyttar till Aberdeen i höst.
En jättekonstig praktisk fråga: Nån som vet om det är samma standardmått på sängar (sängbottnar) i UK som i Sverige?
Tack för hjälpen!!
Tänk vad mycket man kan få hjälp med här!
Morrizz: "pratshow" på engelska tycker jag är ett väldigt talande begrepp, det säger ju allt!
Fjäril: Vi har också konstaterat det där med lakan etc, men jag tänkte (hoppades) att det bara var själva sängkläderna som det var olika mått på.
Grattis, hoppas ni klarar sångtestet också!