• Jumblie

Engelska Tråden *** del 6 ***

Rutiga Rutan: Det här är säkert en jättedum fråga, men varför ska du söka brittiskt medborgarskap? Vad är fördelarna?

• Jumblie

Grattis Rutiga Rutan! Det var ju rätt tunga skäl! Funderar på om det kan vara nån vits att våra barn blir brittiska medborgare (vi flyttar til Skottland i höst, deras pappa är engelsman).

• Jumblie

Mrs V: Så kanske det är? Har fattat som att man ändå måste lämna in någon slags anmälan?

• Jumblie

Morrizz: Ha ha! Min man som är nötallergiker vågade inte köpa nötkött alls under de första åren han bodde i Sverige!

• Jumblie

Sjuttiosjuan: Min man kommer från New Malden, så jag har åkt förbi Putney många gånger, det ser så fint ut! Kul att ni bor där!

• Jumblie

Är det någon som vet hur det funkar med försäkringar för barn i Storbritannien? Tecknar man speciella barnförsäkringar som i Sverige?

• Jumblie

Jag ställde frågan i christinaiskottlands gästbok också, och hon svarade att det är vanligt att teckna familjeförsäkring istället. Ska luska mer i det där...

Googels: Var i Skottland bor du?

• Jumblie

Googels: Vi flyttar till Aberdeen i höst.

• Jumblie

En jättekonstig praktisk fråga: Nån som vet om det är samma standardmått på sängar (sängbottnar) i UK som i Sverige?

• Jumblie

Tack för hjälpen!!
    Tänk vad mycket man kan få hjälp med här!

Morrizz: "pratshow" på engelska tycker jag är ett väldigt talande begrepp, det säger ju allt!

Fjäril: Vi har också konstaterat det där med lakan etc, men jag tänkte (hoppades) att det bara var själva sängkläderna som det var olika mått på.

• Jumblie

Grattis, hoppas ni klarar sångtestet också!

Svar på tråden Engelska Tråden *** del 6 ***