Inlägg från: YokohamaNr2 |Visa alla inlägg
  • YokohamaNr2

Engelska Tråden *** del 6 ***

Rutiga Rutan,
    Ja det dar med barnstol/skydd direkt pa vagnen har ju blivit otroligt vanligt har, visst ar det smidigt och vagnen blir liten men de flesta i mitt omrade ivarje fall verkar ha det permanent vilken kanske inte ar sa bra!

• YokohamaNr2

Valkommen till traden meja, jag fick ocksa bebbe i December, 16de kom lilla Alfie. Vi bor i London och familjen bestar ocksa av min engelska man Patrick!

• YokohamaNr2

Morriz,
    Han heter egentligen Alfred men vi hade alltid Alfie i atanke sa det ar vad han kallas ! Alfie Pants blir det forstas ocksa ibland

• YokohamaNr2

Usch vad drygt, ska de halla pa och fixa med vaxelkurser och sant ocksa, hoppas han inte har barclays, det har jag och de ar inte sarskilt haj pa det har med utlandsoverforingar

• YokohamaNr2

Vi tankte fira i Hyde Park imorgon och jag vet att det ar fler som kommer fran den svenska mamma gruppen i Norra London! Forsta gangen for oss ocksa i Hyde Park, hoppas att det inte blir allt for regnigt

Forresten har vi en ill-orange vagn som ar svar att missa sa hittar du oss kom garna och gor oss sallskap!

Kram

• YokohamaNr2

Om du fragar nagot specifikt sa kan vi nog hjalpa dig Pumpalot? vet du var ni hade tankt att bo? Det finns svenska mammagrupper lite var stans i London

Lycka till och fraga pa!

• YokohamaNr2

Mammaledigheten ar nu lagstadgad 9 manader, vad du far betalt beror pa ditt jobbs formaner men den statliga mammapenningen ar £109 per vecka

Pappor far hela tva veckor ledigt

barnomsorg ar dyrt, dagis ligger runt £180-200/vecka, det kan bli lite billigare med dagmamma/nanny/aupair. Dessutom far du rabatt om ni tjanar under en viss summa men dey ar nog inte troligt

Kolla din coumcils hemsida for att kolla narmare pa vad for barnomsorg det finns, de kommunala drivs av the learning trust sen finns det ju oxa privata. Alla maste vara godkanda av Ofstead som ocksa publicerar rapporter om hur bra/daliga olika dagis (nurseries) ar

hoppas det hjalpte lite grann

Kram

• YokohamaNr2

Ja det beror helt pa var du hamnar, ofta finns det typ en jattebra skola dar alla vill ha sina barn och da blir the catchment area mycket litet alltsa maste du bo ett stenkast fran skolan! Men hamnar ni i ett trevligt omrade sa ar skolorna overlag bra tror jag, speciellt lagstadiet ar nog inget att oroa sig for.

Man forstar hur bortskamd man ar i sverige nar man flyttar hit absolut

• YokohamaNr2

Morriz,
    Vet du mojligen hur det funkar med MAC? jag vet hur jag far svenskt tangentbord sa att jag kan anvanda a, a och o men problemet ar att da flyttar sig fragetecken och dylikt och jag har ingen aning om var de tar vagen

Svar på tråden Engelska Tråden *** del 6 ***