• MRSVi

Engelska Tråden *** del 6 ***

Nån som vet om det är ok att ta med sig en växt, inte krukväxt men sån man planterar i trädgården, i handbagaget från England till Sverige? Har kollat Ryanairs sida, men hittar inget om plantor...

• MRSVi

Nu är vi tillbaka efter en hektisk vecka i Sverige... o vilka hutlösa summor Ryanair ryckte av oss bara för att väskorna var anigens för tunga! Men nu är kylen fylld av messmör, kräftost, rödbetssallad etc, o i skafferiet finns det en hög svenska dipmixer... dessvärre har jag redan slafsat i mig allt lakrits...
    Ryanair verkar för övrigt ha nån slags rea för tillfället... bra priser ända tills oktober, om nån är intresserad.

• MRSVi

Fjäril: Vi köpte priority boarding cards, tyckte det var värt utgiften då vi fick ruskigt billiga flighter i övrigt. På vägen hem från Skavsta var det dock jättesvårt att ta sig fram till prioritykön eftersom det var fullt med folk, o vi hade en uppspelt 4åring o en stor vagn. Sen får man ju stå o vänta nedanför planet på att nån ska komma o ta vagnen, så då hinner ju en massa folk gå förbi... Bälte fick vi direkt. O när vi landade på Stansted stog vi vid bagageutlämningen o väntade på vagnen som aldrig kom, fick gå till bagageupplysningen där de talade om att den kunde hämtas på ett annat rullband, men det hade ingen talat om... det verkar vara lite som de känner för, ibland får man vagnen direkt när man stiger av planet, ibland på bagagebandet o nu då denna varianten.
    Jag har personligen inget emot Ryanair, för oss har det funkat bra alla gånger utom en...

• MRSVi

Det gick inte så bra för UK i går, hmm, konstigt... vet inte om nån annan kollade eurovision här, men själv tycker jag nog det är dags att släppa ut Terry Wogan på grönbete.

• MRSVi

Ungar är härliga! Hej! Var i Sverige bor ni? O var i England bodde ni?

Rutiga Rutan: Grattis!

• MRSVi

Jag känner nästan att jag gladeligen skulle flytta till Sverige i morgon om jag kunde... men är nog också medveten om att jag romanticerar det lite. Tänk vad smidigt om Sverige låg lite närmare... i Wales, eller så.

• MRSVi

Jumblie: Får de inte automatiskt dubbla medborgarskap, o sen måste de välja när de är 18?

Ungar är härliga: Så England är "hemma"?

Kan för övrigt tipsa om www.thelocal.se om ni inte redan känner till den, min man tyckte den var jättebra.

• MRSVi

"Sirloin" är väl nån slags oxfile också. Säger vegetarianen...
    Fillet steak, sirloin o tenderloin är alla olika delar av kossan, jag skulle nog fråga slaktarn, tala om vad du ska laga så brukar de vara hjälpsamma. Tror att sirloin är den som är dyrast, betyder det att det är "bäst" kött, kanske?

• MRSVi

Maccie: Har för mig att Svenska Sjömanskyrkan i Liverpool ordnade svenskakurser förr om åren när vi bodde däruppe, har du kollat med dom?

• MRSVi

Mamma till Meja: Hej! Jag var i Worthing för typ tio år sen, det var jättemysigt! Massor med trevliga restauranger...

Angående köttbegreppen verkar det vara lättare för mig som inte äter kött, utan mest köper Quorn!

• MRSVi

Morrizz: Jag tycker även att England är bra vad det gäller vegetariska alternativ när man går ut o äter...

• MRSVi

Geggamojja: Bra ide, nu ska vi nog inte till Sverige igen förrns i höst, men hade vi varit där hade vi nog sammanslutit så maken kunde få nån att leka med!

Sjuttisjuan:Trerätters: Gravlax m hovmästarsås, köttbullar, färskpotatis o lingon, till efterrätt färdiggjord "flan case" fylld med hjortronsylt o vispad grädde. Kopparbergs Päroncider att dricka till, finns nu att köpa på både Tesco o Sainsburys, fast den är billigast på IKEA. Annars kanelbullar.

• MRSVi

Pumpalot: Jag har också haft magont vid tanken på skolstarten, min pojke börjar i höst när han är 4 1/2... men vi bor i en liten stad där alla skolor har gott rykte, o sen är ju skolan till en början mer som en fortsättning på förskolan, det är mycket rita, måla o "learn through play"... själv tycker jag faktiskt skoluniform är ok, det förenklar tillvaron lite.

• MRSVi

Tenby i södra Wales är ett av mina smultronställen, så vackert, o nästan helt fritt från alla "kedjor", vilket är ovanligt.

• MRSVi

Jag tycker att Ryanair är helt ok... för en kort resa iaf, o har man barn brukar man ju ha att göra. Iofs kan de anställda vara ruskigt oförskämda o ovilliga att hjälpa till, men det kan man ju råka ut för överallt. Jag kommer ihåg för så där tio år sen när min man o jag skulle flyga till Sverige, vi betalade då 220 el däromkring per person, o det var då ett bra pris... sist vi flög med Ryanair gick det på strax över 80 pund för hela familjen... o då kan man ju inte gnälla!

• MRSVi

Vi bor ju i England, o har ruskiga problem med vårt bredbandsbolag, Tiscali, det skulle gått igång i april men funkar fortfarande inte, så vi håler på o grälar för fullt med dem... Maken kollade runt i dag på andra bolag, det lutar åt att vi byter, o när han i dag talade med Talktalk sa de att deras "paket" men bredband o telefon även inkluderar gratis telefonsamtal till Sverige (o andra europeiska länder) kvällstid! Kanske nån mer är intresserad...

Svar på tråden Engelska Tråden *** del 6 ***