Inlägg från: Sjuttiosjuan |Visa alla inlägg
  • Sjuttiosjuan

Engelska Tråden *** del 6 ***

Hej par er! hoppas alla mar bra och hade en fantastisk varm och solig helg oavsett om ni bor i Svedala eller England.

Nan som har ett bra tips pa vad jag kan bjuda mina kollegor pa nar det ar Sveriges nationaldag?
    (Vore skoj att bjuda pa nat som de faktiskt skulle tycka var gott, sa sill ar val uteslutet :D )Kanelbullar kanske? Nan som har erfarenhet fran hur det gar hem hos Engelsman? ;)

Jag har kommit tillratta i Putney i var hyreslagenhet och alskar att bo nara Themsen och sa fina parker det finns! (flyttade fran Stockholm till London i Mars)
    Vi funderar dock pa att kopa och da blir nog Putney lite for dyrt for oss, sa kanske Wimbledon eller Guildford kan vara alternativ? Vi jobbar bada tva i Weybridge, Surrey.

• Sjuttiosjuan

Tack for svaren! Jag har inte hunnit svara forran nu, eftersom jag skulle ta med mig nat till kontoret sa fick foljde jag tipsen om kanelbullar, singoalla och pepparkakor. Det blev helt perfekt! Sa nu har jag lovat att komma med kanelbullar regelbundet... :)

Jumblie: Jag trivs jattebra i Putney, det ligger dessutom sa bra till eftersom vi jobbar i Weybridge, latt att ta sig till A3 och anda nara stan sa att saga.

Jag var inne i London och shoppade igar och helt ser nar jag gar pa Oxford St att polisen stangt av gatan, jag gar narmre for att se vad som star pa (nyfiken i en strut), da helt plotsligt kommer hundratals cyklister - NAKNA! Jag holl pa do, nar jag kommit over chocken fiskade jag snabbt upp kameran och tog ett par bilder, ingen kompis hade trott mig annars.. skratt

• Sjuttiosjuan

Glad Midsommar pa er!

Ar det nan som ar har i London och tankte fira imorgon (lordag) i Hyde Park eller liknande? Har hort rykten om det men aldrig varit dar sjalv tidigare.

tjing

• Sjuttiosjuan

Grattis Mamasnest! Skont att hora att forlossningen gick bra, nar man sjalv inte fatt barn an sa ar det SA skont att hora att det inte alltid ar en mardromsupplevelse.. :D

Jag tyckte vadret sag sa trist ut i lordags sa jag akte aldrig till Hyde Park, akte pa bilutflykt till Guildford istallet. Kan nog tanka mig att bo dar, det var inte sa litet att jag far lappsjuka :)

• Sjuttiosjuan

Ar det forresten nagon som bor i UK som har startat ett eget foretag har? Tex oppnad en butik av nagot slag?

• Sjuttiosjuan

Var pa brollop i St. Ives i helgen, vilket underbart stalle! Jag vill byta liv, oppna en affar i St. Ives och surfa hela somrarna... suck :D

• Sjuttiosjuan

Skratt.. var ser ni detta nanstans? i SVT's TV-tabla eller? :D kulkul

• Sjuttiosjuan

Har fragat tidigare men provar igen: Ar det nagon svensk(a) har som ar egen foretagare i Storbrittanien?

ps. jag skrev ett mejl haromdan till min systers man dar jag skrev: "Eftersom du vet sant har tankte jag att jag skulle hora med dig.." Det tyckte han blev kul nar han laste det och jag fattade inte forst varfor, innan jag kom pa: "hora".. suck :)

• Sjuttiosjuan

Hej Nim!

Jag har en miljard fragor, de flesta vet jag inte ens vilka de ar an...

Mest av allt vill jag nog ha kontakt med nagon som har startat ett foretag har, fa lite information om hur du lost finansiering, vad du har for typ av verksamhet och vilka svarigheter du stott pa. Var du bor hur bra du tycker att det gar och sa vidare! Vore super om du har ork och lust att prata om detta, men kanske borde gora det utanfor traden.. inte lika intressant for alla kanske.

• Sjuttiosjuan

vilken dumsnut pa forsakringskassan :)
    har for mig att forr borjade alla icke svenskfoddas fyra sista pa 9, men det slopades nar man kom pa att det latt gick att urskilja vem som ar fodd i Sverige och inte genom personnumret..

• Sjuttiosjuan

Hej och valkommen Sleepyhead! Om du vill kan du lagga till dig i "listan" som finns lankad i tradstarten.

Svar på tråden Engelska Tråden *** del 6 ***