• Lillcajsa

Boende i Los Angeles området tips?

Vi ska resa runt i LA området i ca 3 veckor i maj-juni. Är det ngn som har bra tips på vart man ska bo? Vilket område är trevligt? Vi vill bo relativt billigt men ändå bra. Hade tänkt att bo för max 400 SEK natten. Vill även kunna laga lätt mat hemma och pool är ett måste. Skulle vara jätte tacksam för tips.

• Svar på tråden Boende i Los Angeles området tips?
  • vackrastarflow

bo INTE i Hollywood, det är mitt främsta tips.

vill ni ha fest och party så är det West Hollywood som gäller (en helt annan stad med egen borgmästare). Nära till havet, då är Santa Monica perfekt, men de flesta beach communities är finfina, som tex Venice (dock galet), Hermosa Beach, Redondo Beach mfl. Lite halvlyxigt, då är det Marina del Rey. Westwood är studentstaden med kafe precis överallt. Burbank och Studio City är där man stöter på alla kändisar på väg till jobbet.

• vackrastarflow

och just ja, Downtown LA är inget att hurra för heller...

håller er borta från Rampart, Compton, South Central. farliga historier, iaf på nätterna.

• Lillcajsa

Tack för info.

Vackrastarflow; har du tips på ngt ställe man kan bo på i westwood? typ ngn lägenhetshotell med bra standard men som inte kostar kjortan?

• vackrastarflow

kan inte hotell så bra, mer om olika områden. dock håller amerikanska hotell ganska god standard, så satsa på runt två/tre-stjärnigt.

Brentwood är jättefint också, i närheten av Westwood.

• xxXZEROXxx

Tänk på att amerikanska hotell håller rätt låg standard. De är frächa ( inte alltid ), priset mycket humant 39-70 dollar för normala men mycket enkla rum. En normalt hotell i LA med bättre standard kan gå lös på 150-200 dollar.

• vackrastarflow

hmm konstigt. har väl haft turen att komma till bra OCH billiga hotell. bodde på ett väldigt mysigt tvåstjärnigt i Anaheim.

• Lillcajsa

Har bestämt mig för att bo kring westwood men när jag tittar på hotell på internet verkar allt så dyrt. Har inget emot att bo enkelt bara det är rent, ligger bra geografiskt, och finns utomhuspool då vi har en 1,5 åring. Kan man åka dit utan att boka och bara gå runt och hitta ngt bra ställe?

• Fidelis ad urnam

Vi anser att det är tvärtom vad xxXZEROXxx sa.
    Ett hotell med klassen ** har, enligt oss, ganska hög standard.
    Man får två stora sängar, TV, kyl, mikro, städning osv.

Vi åker om 1 månad till Kalifornien för att bila runt i 22 dagar i Kalifornien, Nevada och Arizona och kommer under majoriteten av resan bo på billiga motell (max 100 dollar natten) och jag är säker på att vi kommer bo bra ändå.
    I disagree with what you have to say but will fight to the death to protect your right to say it
  • vackrastarflow

Det finns inte massor av hotell i Westwood eftersom det är mest en studentstad, och många villor. Det är dock väldigt mysigt. Men jag vet inte om det är så smart att åka dit utan att ha ett bokat rum.

• reserverad

Det dar med hotellens standard beror kanske pa vad man anser ar bra...

Sjalv skulle jag aldrig bo pa mindre an 4-stjarnigt i USA. Tre om jag ar absolut tvungen, men definitivt INTE tva. *ryser*

• vackrastarflow

Det tvåstjärniga vi bodde på senast hade två stora sängar (queen size), micro, kyl, tv, två fräscha pooler, och ett soldäck med underbar utsikt. Lika fräscht som ett fyrstjärnigt, massor av rena goa handdukar och nybäddat varje dag.

www.tripadvisor.com/ShowUserReviews-g29092-d78769-r6269871-Peacock_Suites-Anaheim_California.html

Man kan säkert hitta sämre tvåstjärniga, men generellt ligger de i den klassen som detta hotell.

• reserverad

Eh, det overenstammer inte riktigt med sanningen starflow, men whatever, det ar ju inte jag som behover bo dar tack a lov!

• vackrastarflow

whatever... hehe länge sen man hörde det.

jag tycker mest det är töntigt och ganska onödigt att säga till någon att bara fyrstjärnigt och högre är värt att bo i, helst när man vet att de letar efter något billigt. jag har bott på det finaste av det finaste ner till tvåstjärnigt och studerat hotel management i just Los Angeles. visst, servicen faller bort (till viss del) och man får inte ett jacuzzi på rummet i ett tvåstjärnigt, room service kan man glömma, men det är lika fräscht som ett fyrstjärnigt. dammsugarna fungerar lika bra på tvåstjärniga hotell.

det är kanske en annan historia ute i kalmarken i Michigan, men nu pratar vi om Los Angeles, dit TS ska åka. och nej, det är ju inte du som behöver bo där.

TS, tro mig, du behöver inte oroa dig. ett tvåstjärnigt i Westwood är fint, jag lovar. som scandic ungefär

• reserverad

Snalla starflow, kom inte och sag att Motel Six ar lika frascht och rent som Embassy Suites tom (och ES ar inte ens ett speciellt schysst hotel men anda ok). Och att pasta att tva-stjarnigt ar lika rent och frascht som Loew's eller Ritz-Carlton osv ar ju skrattretande. Snacka om att vara tontig om man pa allvar pastar det!

Klart som fan det ar stor skillnad pa 2 och 4-stjarnigt. Let's be honest here!

Men vill du ts ha ett okej hotel som ar billigt sa satsa pa Holiday Inn.

Och du starflow, vilket slags folk tror du att det ror sig i LA pa 2-stjarniga hotel??? Inga jag skulle vilja bo granne med iaf!

• vackrastarflow

Ja jag har bott på både och Ritz-Carlton och på tvåstjärniga i LA. Det var inte renare på Ritz. Och folket på det tvåstjärniga var helt normala medelklass, ungefär som de som jag bor granne med nu. Så ja, det gör mig inget. Jag slipper gärna överklassen som rör sig på Hilton.

För det första är Motel 6 motell och inte hotell, och ja det är skillnad. Tvåstjärniga hotell klassas inte som budget, som ju Motel 6 gör. Så att jämföra med det är onödigt.

Men, för att citera dig, whatever.

Svar på tråden Boende i Los Angeles området tips?