Inlägg från: vackrastarflow |Visa alla inlägg
  • vackrastarflow

Boende i Los Angeles området tips?

bo INTE i Hollywood, det är mitt främsta tips.

vill ni ha fest och party så är det West Hollywood som gäller (en helt annan stad med egen borgmästare). Nära till havet, då är Santa Monica perfekt, men de flesta beach communities är finfina, som tex Venice (dock galet), Hermosa Beach, Redondo Beach mfl. Lite halvlyxigt, då är det Marina del Rey. Westwood är studentstaden med kafe precis överallt. Burbank och Studio City är där man stöter på alla kändisar på väg till jobbet.

• vackrastarflow

och just ja, Downtown LA är inget att hurra för heller...

håller er borta från Rampart, Compton, South Central. farliga historier, iaf på nätterna.

• vackrastarflow

kan inte hotell så bra, mer om olika områden. dock håller amerikanska hotell ganska god standard, så satsa på runt två/tre-stjärnigt.

Brentwood är jättefint också, i närheten av Westwood.

• vackrastarflow

hmm konstigt. har väl haft turen att komma till bra OCH billiga hotell. bodde på ett väldigt mysigt tvåstjärnigt i Anaheim.

• vackrastarflow

Det finns inte massor av hotell i Westwood eftersom det är mest en studentstad, och många villor. Det är dock väldigt mysigt. Men jag vet inte om det är så smart att åka dit utan att ha ett bokat rum.

• vackrastarflow

Det tvåstjärniga vi bodde på senast hade två stora sängar (queen size), micro, kyl, tv, två fräscha pooler, och ett soldäck med underbar utsikt. Lika fräscht som ett fyrstjärnigt, massor av rena goa handdukar och nybäddat varje dag.

www.tripadvisor.com/ShowUserReviews-g29092-d78769-r6269871-Peacock_Suites-Anaheim_California.html

Man kan säkert hitta sämre tvåstjärniga, men generellt ligger de i den klassen som detta hotell.

• vackrastarflow

whatever... hehe länge sen man hörde det.

jag tycker mest det är töntigt och ganska onödigt att säga till någon att bara fyrstjärnigt och högre är värt att bo i, helst när man vet att de letar efter något billigt. jag har bott på det finaste av det finaste ner till tvåstjärnigt och studerat hotel management i just Los Angeles. visst, servicen faller bort (till viss del) och man får inte ett jacuzzi på rummet i ett tvåstjärnigt, room service kan man glömma, men det är lika fräscht som ett fyrstjärnigt. dammsugarna fungerar lika bra på tvåstjärniga hotell.

det är kanske en annan historia ute i kalmarken i Michigan, men nu pratar vi om Los Angeles, dit TS ska åka. och nej, det är ju inte du som behöver bo där.

TS, tro mig, du behöver inte oroa dig. ett tvåstjärnigt i Westwood är fint, jag lovar. som scandic ungefär

• vackrastarflow

Ja jag har bott på både och Ritz-Carlton och på tvåstjärniga i LA. Det var inte renare på Ritz. Och folket på det tvåstjärniga var helt normala medelklass, ungefär som de som jag bor granne med nu. Så ja, det gör mig inget. Jag slipper gärna överklassen som rör sig på Hilton.

För det första är Motel 6 motell och inte hotell, och ja det är skillnad. Tvåstjärniga hotell klassas inte som budget, som ju Motel 6 gör. Så att jämföra med det är onödigt.

Men, för att citera dig, whatever.

Svar på tråden Boende i Los Angeles området tips?