Var på Korfu förra året, i Agios Georgios med Apollo. Apollo är ett riktigt skitföretag och första gången jag reste med dem, lovade jag mig själv att aldrig göra det mer, men så gjorde jag det i alla fall... Men nu skulle vi prata om Korfu!
A.G är väl ingen direkt hit, men det var väldigt fina stränder, vi tillbringade hela dagarna på stränderna. Finns en del restauranger, men inte särskilt intressant mat till varken barn eller vuxna om jag ska vara ärlig... Särskilt dyrt upplevde jag det inte, inte att gå ut och äta i alla fall.
Det var väldigt öde när vi var där, säsongen hade liksom inte dragit igång riktigt, så ibland var vi helt själva inne på restaurangerna.
Som sagt är det väldigt fina stränder, till skillnad från den östra sidan av ön där det är väldigt stenigt.
Vi var i Korfu stad en dag. Ganska trevligt att strosa omkring där. En dag var vi på utflykt till Paleokastritsa (tror att det stavas så...) Det var en båtutflykt som anordnades av Apollo. Ganska ok, det var väldigt fint. Kommer inte ihåg vad det kostade, men tyckte det var värt pengarna att få se något annat än A.G, som inte är något att se överhuvudtaget. Det finns bara hotell och super markets i byn.
Jag skulle aldrig åka dit igen. Men om man bara vill bada så är det helt ok! Skulle jag mot förmodan åka igen skulle jag i alla fall välja hotell och inte lägenhetshotell eftersom jag upplevde det lite svårt att hitta mat att laga och reser man med barn vill man ha mat lättillgänglig.