• Lionda

Feber efter operation

Min lille pojke opererade bort mandlarna, polyp och fick rör i öronen i tors. Har fått feber nu, är det någon som vet om det ska vara så????

• Svar på tråden Feber efter operation
  • Lionda

Har jag gjort. Hon hade ingen aning, och tyckte att jag skulle prata med en öronläkare. Hon beklagade bara att det inte fanns någon nu i helgen...

• Lionda

Han har bara 38.5 Men han får både alvedon och Ipren, så både smärtstillande och febernedsättande... så jag tycker det är konstigt med både feber och ont

• Lionda

Jo, jag skulle ringa öronkliniken, som öppnar på mån morgon :-/

• Lionda

Nej, det var det enda han fick. Läkaren sa bara att det oftast inte blir några komplikationer, så det skulle inte bli problem i helgen..... Vi bor i Kristianstad, har nära till sjukhuset, men det känns inte så lockande att sitta på akuten flera timmar om det nu är "som det ska"

• Lionda

Har ringt barnavd. också, men fick bara till svar att dom inte kunde svara på sådana frågor, utan att en läkare skulle ta det, däremot visste dom inte var jag skulle kunna få tag på en läkare

• Lionda

Ja, läkaren verkade bara tycka det var dumt av mig att fråga vart jag skulle vända mig, för det går oftast sååå bra efter sånna operationer. Hur mådde din dotter efteråt? Jag tyckte min pojke var mycket piggar igår, idag har han bara varit trött och hängig och har knappt velat äta

• Lionda

Åkte in till akuten, för att vara på den säkra sida. Han hade fått en infektion och fick ha antibiotika via dropp. Är hemma nu igen och på bättringsväg. Febern är borta, nu ska jag bara lyckas få honom att börja äta igen

Tack för all hjälp!!!

Svar på tråden Feber efter operation