Delade magmuskler / Diastasis Recti / träning efter förlossningen
lägger till favoriter jag oxå ![]()
lägger till favoriter jag oxå ![]()
Jag mailade mama för några dagar sedan och önskade att få läsa om dr. de skulle spara brevet om de i framtiden skulle stöta på samma ämne fick jag som svar.
Så helt ointresserade verkade de inte, men det verkade svårt att hitta info för dem. Precis som för oss.
Stort tack till Nino som lagt ner så stort arbete med detta
bör man vänta tro när man (hoppas hoppas) fått ihop musklerna, med att träna situps så det fäster ordentligt i varandra, eller kan man börja träna vanligt direkt när den dagen kommer?
Idag var jag på bodybalance. Såå givande, dessutom hade mitt mellanrum bara under passet ändrats från 3 till 2 fingrar ![]()
Jag har efter en månads träning med endast "dra in naveln mot ryggraden" minskat 1 finger mellan musklerna. 1 finger kvar. typ eftersom det är 2 fingrar nu vid naveln. 1 finger dock ovanför och under.
jag tränade bodypump igår igen = mindre mellan musklerna, i alla fall lite så jag tror på den träningsformen för att hjälpa bort DR. Bara man är lite försiktig med de rena crunches man gör, och de är inte många alls. Känner mig mycket smalare efter passen (och jag har bara tränat det 2 gånger så nytta gör det ![]()
puffar upp tråden lite
puff
puff
Måste bara säga igen att jag tränar bodybalance, undviker de få vanliga situps som är med och det gör underverk kan jag säga samt att jag så ofta jag kommer på det, drar in naveln mot ryggraden. Jag har blivit smalare
. Jag började med detta när dottern var 19 månader och nu är hon snart 21 så det går fort om man är intensiv. Bodybalancen har jag bara tränat en 4 gånger så det är magindragningen som gör susen...det är aldrig försent! Ge inte upp!
Ska ta nya bilder vid tillfälle.
Hej Nino! kul att se dig igen!
jag har ingen känsel där bristningarna är, kan det ha med saken att göra kanske?
säger som guldpärlan att detn ska sugas in. Jag tycker det är skillnad när jag bara håller in magen och när jag liksom trycker fast naveln i ryggraden. Jag spänner musklerna olika då. När jag håller in drar jag typ magen inåt uppåt och när naveln sugs in blir det snarare inåt nedåt.på ett ungefär