Delade magmuskler / Diastasis Recti / träning efter förlossningen
katie: om du känenr tarmarna har du ju inga muskler för. Försök spänna ordentligt så käner du kanterna på musklerna och kan på så sät se hur många du får rum med.
katie: om du känenr tarmarna har du ju inga muskler för. Försök spänna ordentligt så käner du kanterna på musklerna och kan på så sät se hur många du får rum med.
Musklerna ska inte fästa i varandra igen, de är alltid delade. Men de ska tillbaka ihop mer så de inte är så långt ifrån varandra. När du nått så långt har du så pass starka muskler att du kan träna vanligt.
Översätta hinenr jag inte nu så ngn annan får ta över.
Men kans äga som så att den övningen kräver en hel del. Min man fick hjälpa mig så jag andades rätt de första ggr (han är sjukgymnast), och sen skakade hela jag i fästet mot blygdbenet så de var rejält otränade.
Alla har en delning och allt under 2 cm är NORMALT!!
Jag har varit til läkaren. E g för annat problemmen han var tvungen att dra up ptröjan och känna på magen och då fraågade jag om jag hade bråck. Ja det har du sa han. kom tillbaka om du får problem eller det inte drar ihop sig på ett par mån så får vi fixa det sa han
Anna Wahlgren som fött många barn hävdar att man alltid ska ha korsett efter förlossning. Jag vet inte om det har vetenskapligt stöd men jag tror nog det kan funka.
Riskenä r att det blir värre efter andra grav om man inte tärnar upp det. Det ska finnas övningar för gravida i ts.
Bra jobbat Lejlej! Känns som om tråden har avtagit lite i aktivitet - synd!
Nu får någon annan ta tag i tråden - jag håller mig borta här ifrån ett tag.
Jag bara kika rin lite i tråden för att se hur den elver och den verkar populärare än sånsin.
Jag har gått ner 10 kg och har ingen mage kvar, men dock så är den väldigt rynkig nu och så fort jags ka resa mig upp så komemr det ut en bula ovanför naveln. Men har lagt ner träningen för ett tag nu. Ska återuppta den igen sen när jag mår bättre.
Minskad känsel kan komm av väldigt uttänjd hud samt om man är sydd. Vanligvis får man tillbaka mer o mer känsel men nog aldrig fullt. Tror känselreceptorerna dragits isär så mkt att de inte kan dras ihop. Har hört fårn flera som sytt ihop huden att det ändå känns kånstigt att man inte riktigt vet vart man tar om man inte får se, utan det får vi nog leva med.
Huden får man tyvärr dras med det enda som hjälper är att skära bort det. Bristningar är som streck på huden och jag har massor efter andra barnet som en sol runt navel och ut. Syns tydligt om man drar ut huden. Dock blir det ngt bättre med tiden de bleknar samt att huden drar ihop sig mer, men så där som man var innan kan man drömma om
Ja rynkig hud den bara hänger ju som en ful förhud.
Betty: hur fick du det konstaterat av läkare? Nyfiken då jag själv vill få det opererat.
Tenoria: om du får hjälp får du rek din husläkare till mig
Jag går nere vid polishuset, du då?
Tror tråden stängs imorron så startar ny strax....
* Ny tråd *
www.familjeliv.se/Forum-3-149/m23197595.html