När blir en rottweiler könsmogen?
När blir en rottweiler könsmogen? Känner en som påstår att juat rottweilern blir könsmogen vid 3års ålder... stämmer verkligen det? Låter konstigt
När blir en rottweiler könsmogen? Känner en som påstår att juat rottweilern blir könsmogen vid 3års ålder... stämmer verkligen det? Låter konstigt
Mellan 6 månader o ett år ungefär. Tiken blir könsmogen när hon börjar löpa o hanen när de börjar lyfta på benet när de kissar. Min tik blev könsmogen vid 7 månaders ålder.
Vår hane började lyfta på benet när han kissade vid 4 månaders ålder :S
Mina tikar har lyft på benen sedan 6mån ålder!
nu är jag ingen expert men har två rottisar, och de jag hört är att mellan 7mån- 1 år ungefär.. mina hundar hanar lyte på benet tidigt men jag vet inte ifall de har med könsmognad att göra...
de växer till ca två års ålder, men könsmogen vid 3..nej det stämmer inte så mycket vet ja..
Rottisen är en stor hund och känsmognade kommer ju något senare än vid små hundar, men som de flesta sagt, mellan 6 månader och ett år kommer första könsmognaden. Sedan kommer en vid omkring 1,5-2 år (man märker det nog mest på att om det är en hanne så kan han vara extra besvärlig, testa dig och försöka klättra i rang). Man brukar väl säga att en rottis (och även andra stora hundar) inte är fullvuxna (mentalt och storleksmässigt) förrän vid 2,5- 3 års ålder. Detta skiljer sig väl från individ till individ...men ungefär.
DEt bror väll på till hund till hund ...det tar olika tiden för alla som för oss människor...
Tack för svar!