• Kiha

När blir en rottweiler könsmogen?

När blir en rottweiler könsmogen? Känner en som påstår att juat rottweilern blir könsmogen vid 3års ålder... stämmer verkligen det? Låter konstigt

• Svar på tråden När blir en rottweiler könsmogen?
  • Pirum

Mellan 6 månader o ett år ungefär. Tiken blir könsmogen när hon börjar löpa o hanen när de börjar lyfta på benet när de kissar. Min tik blev könsmogen vid 7 månaders ålder.

• Insanity

Vår hane började lyfta på benet när han kissade vid 4 månaders ålder :S

• Sway

nu är jag ingen expert men har två rottisar, och de jag hört är att mellan 7mån- 1 år ungefär.. mina hundar hanar lyte på benet tidigt men jag vet inte ifall de har med könsmognad att göra...

• Sway

de växer till ca två års ålder, men könsmogen vid 3..nej det stämmer inte så mycket vet ja..

• Jolinsmamma

Rottisen är en stor hund och känsmognade kommer ju något senare än vid små hundar, men som de flesta sagt, mellan 6 månader och ett år kommer första könsmognaden. Sedan kommer en vid omkring 1,5-2 år (man märker det nog mest på att om det är en hanne så kan han vara extra besvärlig, testa dig och försöka klättra i rang). Man brukar väl säga att en rottis (och även andra stora hundar) inte är fullvuxna (mentalt och storleksmässigt) förrän vid 2,5- 3 års ålder. Detta skiljer sig väl från individ till individ...men ungefär.

• vårt barn

DEt bror väll på till hund till hund ...det tar olika tiden för alla som för oss människor...

Svar på tråden När blir en rottweiler könsmogen?