• Anonym (Vad?)

Mina barn gör mig deprimerad?

Jag tror jag e deprimerad...
    Mina barn får mej att gråta å höja rösten väldigt ofta.
    Jag känner mej ensam och mår skit när jag har dom.
    I helgen var jag barnledig och mådde då helt ok, drack iofs en del. Jag längtade efter dem så mycket men nästan direkt när vi kom hem så började jag känna mej ensam lessen o irriterad...
    varför e jag sånhär? Jag orkar inte gråta mer...

• Svar på tråden Mina barn gör mig deprimerad?
  • Anonym (Vad?)

ingen!?

• 060102 Ronja

jag tror inte det är dina barn som gör dej deprimerad.
    utan jag tror det är så att du är nere och less på det mesta och orkar inte med dina barn, dom har behov som du itne orkar med.
    du har ju egna behov som måste tillfredställas.
    så är det för mig ibland med att jag måste va själv för att orka med allt som man ska göra..

• Anonym (Vad?)

så vad ska jag göra då? jag bara gråter.. FORTFARANDE... jag orkar ingenting... har för några dagar sen fixat lägenheten, trodde de skulle bli bättre, de e lika illa fast nu har jag iaf en fin lägenhet.. :P.. nee, usch, jag vet inte vad jag ska ta mej till..

• 060102 Ronja

tycker du ska få lite egentid..
    fo sova.
    vill du prata av dej lyssnar jag gärna på dej..
    adda mig på msn rejne87@hotmail.com

• Anonym (Vad?)

jag har precis haft en hel helg med egentid men de hjälpte tydligen inte ett skit, jag mår bara värre idag...

• Anonym (samma)

Hej,, jag känner så väl igen mej i det du skriver. Du e inte ensam, trodde jag själv va de..

• Anonym

jag tror du behöver mer hjälp med vardagen!!! lite avlastning medans du fixar i hemmet, inte ha egentig allt på en gång.

på veckorna är jag lite som du, kanske det inte är så illa för mej men jag blir lite deppig. på helgen då killen är hemma och han kan hjälpa till med allt, jag kan laga mat och diska ifred osv. och leka med barnen när jag vill så är man ju så lycklig över sin familj

• Anonym (Nan)

Om du känner dig nedstämd, deprimerad, ska du inte dricka. Alkohol minskar serotoninet och då känner man sig ledsen.

Är man deprimerad får man mediciner för att höja depåerna av serotonin. Det är motsatsen till vad som inträffar när man festar.

Dessutom kan man få ångest efter att man nyktrat till.

Gör ett uppehåll i drickandet tills du mår bättre

• Anonym

du kanske är trött, ät bättre och rör på dej.

• Anonym

vet precis vad du menar..trodde jag va ensam om att känna såhär. mår så dålit och inget man direkt vill prata om men känner mej sj så deprimerad utav min son emellanåt så det till o med gått så långt så mina suicidtankar kommit tillbax. Missförstå mej inte,min son e mit allt o älskar han över allt därför fattar jag intevarför jag e så himla ledsen varje dag. Har tillo med panikångest när jag vaknar på morronen o hör att han vaknat.. ussch..börjar nästan gråta..vill inte ta över din tråd ts men jag vet hur du känner...fastän man har sitt(sina)barn o ett fint hem osv så känns dt som det inte räcker..ingeting gör en nöjd...nu e jag ensam så vet inte om det e för jag eutmattad som jag mår såhär,enda gången som jag har egentid e när han e på dagis min pojke.

• Anonym (Vad?)

jag e också ensam, pappan har dem 3timmar/dag lördag o söndag varannan vecka.. om han ens kommer, om han itne e för full när han kommer...
    min äldsta e juh på dagis på dagarna, men min yngsta e juh för liten, så aldrig får jag nån riktig ensamtid där heller..
    har kännts bättre idag iaf när jag köpt mej ltie kläder o DYRA cigaretter... :P

• Anonym (sök hjälp!)

Jag tycker du ska kontakta din läkare på vårdcentralen och tala om hur du mår och hur trött du är. Be dem även kolla dina blodvärden, så det inte är nått vajsing med dem! magen hur mår den? Den styr betydligt mycket mer i kroppen än vad man kan tro!

Själv har jag mått jättedåligt i tre år med spänningar och ånest. jag fick värktabletter som "dödade" min mage och köpte receptfria magsårstabletter (Omeprazol) och redan efter en timme mådde jag bättre i hela kroppen. nu har undersökningar gjorts på mig och jag har brist på folsyra. Jag har ätit folsyratabletter i tre dagar och känner mig redan piggare!

• Anonym (Vad?)

min mage mår skit oxå... får sån kramp när jag äter så jag nästan slutat äta å då blir de ännu värre... så jag har ty alltid ont i magen, om jag äter eller inte äter.. *suck* har faktiskt funderat på att gå å kolla mej.. men vad säger man? hej jag vill kolla mej mot allt så jag inte e sjuk? haha... knäppt låter de iaf.. =)

Svar på tråden Mina barn gör mig deprimerad?