Min en och halv åriga dotter älskar smink är det normalt?
Jag har en dotter på en och halvt år redan nu älskar hon smink för varje gång jag tar fram min sminkväska jublar hon av glädje och vill också prova på dom och jag brukar låta henne få lite läppskift och så vill hon också ha lite rouge och hon har också provat mascara men jag fattar inte hur hon kan vara så faccinerad trots sina ålder. Hur blir det när hon blir större? kommer hon att växa upp med att vara sminkad är det normalt? hon älskar det så ska jag låta henne fortsätta sminka tillsammans med mig eller försöka få henne låta bli? hon har så långa fina ögonfransar så när jag ber henne blunda så gör hon det och då målar jag lite mascara på hennes fransar då ser de ännu längre ut hon är faktiskt söt när hon blir sminkad. Sen när det gäller kläder så kan hon säga till att hon vill ha vissa kläder som är lite modert och snygga hur kan hon vara så modemedveten redan inte har jag lärt henne. När jag säger till att det räcker med sminkandet då grinar hon och vill jag ska ta fram dom igen.
Hon är väldigt söt och hon kan nog komma långt med det då ska jag inte hindra henne utan stödja henne men hur kommer andra regagera? hon är också ovanlig söt och ser väldigt bra ut jag får många kommenter om hur söt hon är och hon är lite längre än de andra i hennes ålder så hon kommer att bli lång som hennes pappa.
Ärligt sagt så tror jag att hon kan bli något om hon själv vill. Jag är faktiskt stolt över henne. Tycker hon det är roligt så ska hon få göra det.
Finns det fler i liknande situationer?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-29 21:49:17:
Tack för era svar! jag lovar att inte sminka henne mer på tanke av risker för allergier så hon får låna rougeborste utan smink och en sminkdocka kan hon kanske få senare.
Tråden är avslutat nu