• Svar på tråden Vad äter ni ikväll?
  • Birgitta2

Ingen aning. Firar inte valborg.

• Jenny26

Vi skulle egentligen grilla men eftersom det reganr så skippar vi det. Istället blir det indiskt!

• Solaris

Hade velat laga en god 3-rätters ikväll,men vi ska på "förfest" hos en kopmis innan chalmerscortégen, så jag hinner inte.Hopaps de bjuder på nåt gott på förfesten.

• Mica82

ska på grillfest. Blir lax. mums!

• södertälje

Ska gör en maträtt som heter pastel de choklo,den kommer från Chile och är mycket god att göra.
    Sätt ugnen på 225 grader
    Stek 3 hackade lökar
    Stek köttfärsen,krydda,jag brukar göra den ganska stark,gör som köttfärssås men den ska vara torr.Ingen vätska i alltså.
    I orginal receptet ska den var ca 1dl russin i,men jag gillar inte russin så jag skippar dom.
    Medans färsen fräser mixar man majsen,färsk eller ur burk,jag brukar använda 7-9 burkar majs beroende på hur stora dom är.
    Smärj en form,ett lager mixad majs i botten,ett lager köttfärs ovanpå,ca 6 kokta skivade ägg läggs ovanpå köttfärsen,strö på oliver,orginalreceptet inehåller även delar av kycklingkött som man lägger jämt ovanpå,men man kan skippa det också.Ett lager mixad majs ovanpå,strö lite socker på majsen så att ytan blir krispig när den gräddas i ugnen tills den blir gyllen brun,en god sallad till.

• Carro1

Vi ska grilla fläskfile och ha potatisgratäng till det.

• Xgirl83

Åh vad alla ska grilla... Inte riktigt lika kul när man bor i lägenhet, även om vi nu har elgrill.

• Nananas

Det blir tacos!

*Let love be your energy*
  • saknad  längtan
     vi ska in till grannarna, få paj,sallad, m.m
    jag har gjort en frukttårta,(ser jätte god ut.

Ha en trevlig valborg till er alla
  • Magdan

Saltinbocca. Rester från middagen hos mamma igår. Vi fick nämligen med oss en "doggy bag" med mat som blev över. Toppen, för då slipper vi tänka på vad vi skall ha till middag idag.

• Mar1lyn

grillad kyckling iaf, men vet inte om det blir kroketter o sås till eller spaghetti och grönsaker...

Tråååkigt att laga mat när det bara är jag och dottern hemma.

• Birgitta2

Ska fira pyttelite... skrev ovan att jag inte firar alls. Men nu har jag varit och handlat räkor, lite vin, gorgonzola, brieost och kex. Och det tänker jag sitta själv och mumsa i mig. Mysigt. Och eftersom ingen av barnen är hemma så får jag behålla fjärrkontrollen

Svar på tråden Vad äter ni ikväll?