Hur känns sammandragningar?
nån som vill dela med sig?
nån som vill dela med sig?
Samandragnigar känns som mensverk...som blir starkare och starkare ju närmre det blir förlossnigen
Oftast känns dom inte alls utan man kan känna att magen blir hård. Sen beror det oxå på hur kraftiga sammandragningarna är, vissa är väldigt smärtsamma och man vet garanterat att det är en sammandragning.
Vissa har inga sammandragningar alls förrens förlossningen satt igång, d e så olika för alla kvinnor.
När jag har sammandragningar så trycker det enormt i ryggen och magen blir stenhård....går över ganska fort med det är jobbigt när de håller på.
Jag började få sd redan runt v.25 utan att jag visste vad det var. Själv trodde jag att det var pyret i magen som vände på sig tvärs över magen... Jag fick som en bula till vänster om naveln och en till höger, vilket jag trodde huvud respektive rumpa...
Lite pinsamt när BM vid en rutinkontroll berättade att det var en sd som jag hade, men vad vet man när man aldrig har varit gravid förut!
Kan tillägga att mina sd ALDRIG gjorde ont...förrän vattnet hade gått förstås, då blev det något helt annat...
som att ha magknip i början.. sen smärta i hela kroppen som strålade från livmodern.
oj då jag menar värkarna. sammandragningarna märktes knappt för mig, kunde bara känna att magen var hård. men det är väl en flytánde gräns mellan värk och sd.