• Millsan

gravid och råkat dricka alkohol

Hej har precis fått reda på att jag e i v. 22.. Hade inga graviditets symtom alls, käkade minipiller som inte ger någon mens osv så jag levde på som vanligt.. nu mår jag så dåligt pga att jag varit berusad några gånger och oroar mig över fosterskador.. skulle juh aldrig ha druckit om jag visste...någon annan som inte vetat om att de varit gravida och druckit?? tacksam för svar!!

• Svar på tråden gravid och råkat dricka alkohol
  • Karamellfabriken

Lider med dig och håller tummarna att allt är väl med bebis!

All you need is love
  • luvliness

Min mamma festade ganska rejalt innan hon fattade att hon var gravid med mig, och allt gick bra med mig!

• sheeba

Har du berättat detta för bm? Kan ju vara bra att veta så de kan kolla lite efter förlossningen. Jag tror inte man kan se innan om det skulle vara något fel.
    Sedan beror det ju på hur mycket man har drukit, v 22 är ju länge och fostret har ju livnärt sig länge på moderkakan.

Försår att du är ängslig hoppas allt går bra, lycka till.

Det finns ingen bättre mamma än mig till mina barn, precis som du är till dina!
  • Anonym (jag drack)

I början av mina båda graviditeter har jag druckit (givetvis utan att veta att jag var gravid) och då ganska rejäl fylla faktiskt. Inget av barnen var planerade o därför fanns inte en tanke på att jag var gravid.

Jag mådde jättedåligt av detta förstoss, men min barnmorska lugnade mig och oron släppte efter några dagar. Jag insåg att det fanns ingenting att göra åt saken i efterhand och barnet i magen mår knappast bättre av att jag gick runt och mådde dåligt.

Jag förstår hur du mår, men du ska se att allt är bra med både dig och din lilla skrutt i magen.

Kramar!

• Hanna36

Det bästa är nog att du tar upp detta med bm och kollar om dekan göra några underöskningar för att se om fostret tagit någon skada! Lycka till, och hoppas det går bra!!

• Familytime

Testade sex negativa test (som givetvis var dåliga) innan jag fick reda på att jag var gravid med ett CB test. När jag fick reda på det hade jag hunnit med en personalfest och en kräftskiva i värsta alkoholrus.... Men det är ingen idé att gräma sig över det. Gjort är gjort. Det kommer gå bra!

Det jag däremot hade haft lite små-ångest över är att man missat halva graviditeten!! Det är ju mindre än hälften kvar! Hur känns det? Snacka om att bli snuvad på en jädra massa veckor!

• Millsan

xarisma
    Ditt svar var lugnande, hade missat helt att du skickat tills nu.. tack för stödet

Familytime
    Har faktiskt lite små-ångest över att man missat den första början.. har läst vad som händer i kroppen och med fostret osv men lite snyvad känner man sig juh...

• Millsan

Tack för era svar och ert stöd, d hjälper att få höra saker från andra!!

• Malleballebuse

på 70-talet så överlevde ju vi trots att våra mammor rökte,drack en del och alla barnen satt lösa i bilarna.(men inte i mitten för det var farligt) Trot eller ej men vi blev ganska bra i allafall. Förstår att du tycker det är jobbigt men just nu är det ingenting du kan göra. Så prata med din BM och försök att njuta av dina 18 återstående veckor.

Svar på tråden gravid och råkat dricka alkohol