• maja99

var åka på långresa i sommar??

jag o min kille ska vara hemma med ettåringen hela sommaren. vi tänkte passa på och göra en längre resa, ett par veckor nånstans. Men var?? var åker man på sommaren? utanför europa tänkte vi. det är ju monsun i thai, och australien känns lite väl långt bort.
    har ni några sköna tips!?

• Svar på tråden var åka på långresa i sommar??
  • destino

Men ta det lite runt om i Sverige, börja åka söderut, sen kan ni åka till Skåne, Köpenhamn, Tyskland, Frankrike, öSTERIKE, sLOVENIEN, kROATIEN, och sen tillbax,
    så gjorde jag och mannen och vår dotter, helt underbart....
    Alla länder är helt fina,...
    Fråga på....

vi rweste ca 5 veckor, men vi åkte några dagar till Bosnien och´kså...

• destino

det i fal ni ska åka bil?

• maja99

tack för svar, men nej, inte bil. jag blir åksjuk o känner mej rastlös efter en timme. dessutom har vi en så himla skruttig bil. vill flyga långtbort.

• Karinski

Jag sitter ocksa och funderar pa langresor...fast i september och da ar min son 1 ar. Mannen vill till afrika, men jag har varit dar och vet inte om jag ar riktigt beredd pa att aka dit med en san liten...Jag alskar Malaysia! Har inte varit dar mitt i sommaren, men monsuntiden skiftar ju i olika delar i sydostasien. Dessutom vill jag till Kanada...jagvill jagvill

• MalinBN

Låt inte det där med monsunen avskräcka er. Ofta regnar det (rejält) ett tag på morgonen eller på eftermiddagen. Det är nästan skönt att regnet kyler av lite.... Dessutom är det billigare att åka till Thailand då eftersom så många "skräms" av monsunen. Annars håller jag med Karinski om att Malaysia är fantastiskt! Det är ett alternativ till Thailand som ni borde fundera över. Karinski har oxå rätt i att monsunen flytter på sig och att det beror på om ni är på öst- eller västsidan av Malaysia eller Thailand om/när den kommer.

• sessi76

vi funderar på Danmark..verkar finnas så mkt att göra!

• sessi76

ok såg att det var utabför europa !men ändå:)

• Cocarola

Thailand i Siambukten fungerar bra även under regnperioden, den är mildare där + kommer senare.

Vi var på Jamaica 1 månad förra sommaren, helt fantastiskt! Det kan dock vara dyrt, om man hamnar fel. Skulle ni bestämma er för att åka dit kan ni få massor med tips!

Svar på tråden var åka på långresa i sommar??