Inlägg från: KretaJo |Visa alla inlägg
  • KretaJo

Potatis i ugn - hjälp!

Jag vill göra pommes i ugn, utan en massa olja. Potatisen är inte färdigköpt utan vanlig potatis som jag själv gör till pommesstavar. Kan någon hjälpa mig med ungsvärme, tid och andra tips?

Ge gärna olika tips för stavar, plattor och hela potatisar i ugn. Lite olja går bra, men de ska inte vara friterade.

Tack!

• Svar på tråden Potatis i ugn - hjälp!
  • KretaJo

Momsie: Precis, lite olja i ugnen går bra som sagt, men helfriterade är det jag vill komma ifrån.

• KretaJo

Tjoflöjt! Här går man en sväng och handlar och har startat potatiskrig under tiden. Så det kan gå. Men jag gillade faktiskt alla era olika råd och gör väl en liten egen variant. Det där med att blanda i rotfrukter är störtbra när man ska nära ungar i framtiden, tills dess slipper jag helt trycka i mig tillagade grönsaker själv, och lite socker på toppen har nog ingen dött av, även om jag nog personligen föredrar honung. I övrigt tack för alla tips!

• KretaJo

Bommebo: Du, det där låter riktigt mumma! Jag ska nog göra detsamma, fast med stora fläskkotletter och grekisk sallad och tzatziki. Kan knappt vänta.. Slurrp

Svar på tråden Potatis i ugn - hjälp!