Inlägg från: Vickyb |Visa alla inlägg
  • Vickyb

Potatis i ugn - hjälp!

Om du inte vill ha olja kan du lägga pommefritsen på ett bakplåtspapper med lite salt över i 200 grader i mitten av ugnen.

ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
  • Vickyb
    Momsie skrev 2007-05-01 12:09:25 följande:
    Vickyb, fast det var ju inte pommes frites utan vanlig potatis, den blir väl inte så gid på ett bakplåtspapper??Och barn behver fett, däremot inte socker, så det tipset är väl kanske inte det bästa om det gäller mat till barn?
    Vad kallar du potatisstavar för då? är inte det pommes?
    Bakplåtspapper kör vi med jämt och det fungerar alldeles utmärkt att göra pommes i.. sådeså.

Sen måste jag bara lägga mig i lite.. Vad jag har sätt så har TS inte nämnt att det är till något barn.. och lite socker är inte farligt.. då kan man ju inte ge barn någon mat alls.. för det är socker i princip all maträtter.
    ღ Stolt och lycklig mamma till lilla Linnéa och hennes syskon som är beräknat till 070726ღ
  • Vickyb
    zazla skrev 2007-05-01 14:33:18 följande:
    Jo: Ramlade över din tråd och kan inte låta bli att skratta. Här på FL kan folk till och med tjaffsa om POTATIS Och för att lugna ner tråden lite så kan jag meddela att det INTE är några barn som ska äta Så nu kan ni pusta ut och ta det lugnt
    ღ Stolt och lycklig mamma till lilla Linnéa och hennes syskon som är beräknat till 070726ღ
Svar på tråden Potatis i ugn - hjälp!