• skorpans

Spolning av Äggledare

Jag har fått en tid för spolning av äggledare, men är nu supernervös för det ingreppet. Nån annan som gjort det och kanske kan berätta hur det var? Nån som blivit gravid efter det?

Hoppas att nån kanske kan lugna mej lite.

• Svar på tråden Spolning av Äggledare
  • Filippan

Hej skorpans.
    Jag kan lugna, gjorde det för 2 v sedan och det gick toppen. Tog 5 min max, gjorde inte ont (hade tagit en värktablett innan) och allt såg bra ut för mig. Vet inte än om det hjälpte mig på traven men hoppas. Lycka till!
    F

• esperando

Jag har gjort det. Det kändes som mensvärk. I ca 1-2 minuter gjorde det ont, fast efter själva ingreppet. Men det var som sagt som mensvärk. Det går så fort så du behöver inte oroa dig.

• jesset

hej man upplever det olika..jag gjorde min för 3 veckor sen.det var det värsta jag har gjort mitt liv.gjorde så ont,men den del känner inget..allt så bra ut.fri passage så det var skönt.hade tur efter fick inflammation så..fick äta pencelin i 7 dar efter..läkaren sa att det var många somblev grevida efter..såvi hoppas nu på ett plus..lycka till

• skorpans

Tack snälla för era svar!

Dum som man är så läser och hör man en massa strunt om dessa ingrepp, så jag förstorar allting. Men jag hoppas att det är som ni säger,att det bara känns som mensvärk.

Hoppas att ni plussar snart!

• nennnes

hej, jag har oxå gjor en (kontraströntken), tyckte det gjorde något fruktansvärt ont, men de e ju jag det. men det känndes som allt rensades och spolades ur och månaden efter vart jag gravid.... lycka till

• Bliglin

Tja vi kör väl vartannat inlägg då, dvs de som tyckte det gjorde ont, och vi som inte tyckte det

Jag tyckte inte alls att det gjorde särskilt ont, som en slags mild mensvärk som "spred sig" och sedan försvann. Jag hade också fria passager
    Blev dock INTE gravid efteråt, tyvärr. Och det är ett halvår sedan nu som jag gjorde kontraströntgen...
    Lycka till!

Svar på tråden Spolning av Äggledare