• cic

2 bilbarnstolar i volvo v40?

Ska köpa en ny bil då det inte passar med 2 bilbarnstolar i vår nuvarande bil. Funderar på en volvo v40 med har lite funderingar. Blir det trångt med en stol i passagerarsätet och en stol bakom passagerar sätet?

har en akta graco cosmix och en britax freeway.

Finns det några volvoägare som kan svara på min fråga?

• Svar på tråden 2 bilbarnstolar i volvo v40?
  • Tutilure

När vi letade efter bil (alldeles nyss) så kollade vi på Volvo V40.
    Vi har två barn som båda har Acta Graco Cosmic, och vi kom ganska snabbt fram till att bilen är alldeles för liten! Det var omöjligt att sitta bekvämt när man hade bilstolarna bak, både för föraren och passageraren.

Efter många funderingar och provsittningar så stod det mellan Volvo V70 och Saab 9-5 och valet föll till slut på Saaben.
    Skälet var framförallt att vi fick ett riktigt bra pris på den och så upplevde vi den som en bättre bil för oss.
    Vi är jättenöjda med vår Saab!

• cic

Provade ni med en stol fram och en bak? Det är så vi har tänkt sätta stolarna.

• Tutilure

Nej, det gjorde vi inte, utan vi provade bara med stolarna bak och kom då fram till att det var omöjligt att köra någorlunda bekvämt. Jag är mycket tveksam till att det går att sätta stolarna bakom varandra också (dvs en fram och den andra bakom) men det testade vi inte eftersom för oss är det viktigt att båda kan sitta fram (jag övningskör fortfarande).

Men det bästa är att åka och prova med stolarna, det var så vi kom fram till att V40:n är alldeles för trång.

• milimina

ja det blir nog trångt att ha stolarna så. vi har en v40 och när det är dags för nästa barn kommer jag absolut vilja byta bil för annars får verkligen alla sitta obekvämt! just nu tar juniors stol upp hela passagerarsätet och jag kan inte tro att det går in en till bakom honom, möjligen ett babyskydd men absolut inte en större stol.

• Meria

Vi ska byta bil innan vi planerar andra barnet. Men en är det redan trångt i vår V40. Ska se om vi hittar en 945:a istället, billigare än en V70 men samma modell oc bra mkt rymligare.

♥ Loketok 061224 ♥
  • cirkuspuman

Vi har två bilar varav den ena en V40 och vi har haft två st Britax freeway i den utan några som helst problem !!!
    När det var dax att byta stol till vår son kollade vi först på Akta cosmic stol men då satt han inte alls bra utan det blev ytterligare en freeway och det har gått jätte bra för vår del !!
    Nu när vi väntar nr 3 så blev det dock till att byta bil men V40´n får stanna som xtra bil då det går att få in alla barn så länge bebisen åker i babyskydd sen när den kommer ut

♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova nov-04 ♥ Noel feb-06 ♥ bebis i magen bf 18/8 ♥¸.?°´¯) ♥
  • cic
    cirkuspuman skrev 2007-05-02 15:00:35 följande:
    Vi har två bilar varav den ena en V40 och vi har haft två st Britax freeway i den utan några som helst problem !!!När det var dax att byta stol till vår son kollade vi först på Akta cosmic stol men då satt han inte alls bra utan det blev ytterligare en freeway och det har gått jätte bra för vår del !!
    Var i bilen hade ni stolarna, båda bak eller en bak och en fram? synd att vi har en cosmic och inte freeway...
  • cirkuspuman

Vi har en bak och en fram dvs bakom varandra för annars få vi inte plats att köra   sambon är 1,97 och det har funkat för oss !! Men det bästa är väl att ta med bilstolarna när man ska köpa bil och prova själva

♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova nov-04 ♥ Noel feb-06 ♥ bebis i magen bf 18/8 ♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden 2 bilbarnstolar i volvo v40?