• Vofsen

Aktiviteter för små barn i Örebro

Hej

Jag behöver hjälp med att aktivera min son som är 7 månader. Jag vill ha en aktivitet per dag, bland annat för att att han ska få träffa andra barn.

Något förslag?

• Svar på tråden Aktiviteter för små barn i Örebro
  • Teolin

Babysång på torsdagar kl 9.00 i Nikolai församlingshem.

• Vofsen

Fler förslag? Babysång låter kul, men jag kan inte sjunga... kanske går ändå ;)

• Veladis

Parkleken i Stadsparken - vet ej vilka tider och dagar eller från vilken ålder, men det är ju en organiserad verksamhet för hemmaföräldrar, som öppna förskolan fast ute.

• Vofsen

Jätte bra idé. Jag har gått förbi där några gånger, men inte stannat...

• Veladis

På torsdagar har de jättebra babysim på Hagabadet, dags att söka plats till hösten nu!
    Barnen brukar vara mellan 2-3 månader och ett år i nybörjargruppen...

• Vofsen

Babysim går vi på och det är på Haga. Kanonkul! Rasmus började när han var 3 månader och nu är han 7 månader :)

• Lady Mary

Min dotter är född i september och vi brukar gå på öppna förskolan i Pingstkyrkan, Elim. Man träffar andra mammor och barn, flertalet är i födda hösten 06, leker, har en liten sångstund och sedan fika. Inget krav på att vara kyrkvan, här samlas olika människor oberoende av livsåskådning. Tisdagar 9.30-12. Öppna förskolor finns på flera olika platser i stan.

• memlis

Vofsen: Är babysimmet i Haga bra? Ska försöka få plats till hösten.
    Nån som vet om det är för sent att börja när man är 6 månader?

• Lady Mary

Vi gick på babysim på Brickebackenbadet. Det passade våra tider bättre, söndagar eftermiddagar. Vår dotter var då 4-5 månader, flertalet var yngre. Jag uppfattade det som att de ville testa dyk med barnet innan dykreflexen försvann, vilket sker i 6-månadersåldern. Men jag tror inte att det är så viktigt. Ett kul sätt att uymgås med sitt barn.

• memlis

Lady Mary: Ja jag har oxå hört nåt om det där med dykreflexen. Ringde och frågade om babysim igår men det börjar inte förrän i augusti och då är lillan 6 månader.

Svar på tråden Aktiviteter för små barn i Örebro