Aktiviteter för små barn i Örebro
Hej
Jag behöver hjälp med att aktivera min son som är 7 månader. Jag vill ha en aktivitet per dag, bland annat för att att han ska få träffa andra barn.
Något förslag?
Hej
Jag behöver hjälp med att aktivera min son som är 7 månader. Jag vill ha en aktivitet per dag, bland annat för att att han ska få träffa andra barn.
Något förslag?
Babysång på torsdagar kl 9.00 i Nikolai församlingshem.
Fler förslag? Babysång låter kul, men jag kan inte sjunga... kanske går ändå ;)
Parkleken i Stadsparken - vet ej vilka tider och dagar eller från vilken ålder, men det är ju en organiserad verksamhet för hemmaföräldrar, som öppna förskolan fast ute.
Jätte bra idé. Jag har gått förbi där några gånger, men inte stannat...
På torsdagar har de jättebra babysim på Hagabadet, dags att söka plats till hösten nu!
Barnen brukar vara mellan 2-3 månader och ett år i nybörjargruppen...
Babysim går vi på och det är på Haga. Kanonkul! Rasmus började när han var 3 månader och nu är han 7 månader :)
Min dotter är född i september och vi brukar gå på öppna förskolan i Pingstkyrkan, Elim. Man träffar andra mammor och barn, flertalet är i födda hösten 06, leker, har en liten sångstund och sedan fika. Inget krav på att vara kyrkvan, här samlas olika människor oberoende av livsåskådning. Tisdagar 9.30-12. Öppna förskolor finns på flera olika platser i stan.
Vofsen: Är babysimmet i Haga bra? Ska försöka få plats till hösten.
Nån som vet om det är för sent att börja när man är 6 månader?
Vi gick på babysim på Brickebackenbadet. Det passade våra tider bättre, söndagar eftermiddagar. Vår dotter var då 4-5 månader, flertalet var yngre. Jag uppfattade det som att de ville testa dyk med barnet innan dykreflexen försvann, vilket sker i 6-månadersåldern. Men jag tror inte att det är så viktigt. Ett kul sätt att uymgås med sitt barn.
Lady Mary: Ja jag har oxå hört nåt om det där med dykreflexen. Ringde och frågade om babysim igår men det börjar inte förrän i augusti och då är lillan 6 månader.